صادق زیبا کلام در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

3 مشکل اساسی در ساخت «دهکده امید» در کرمانشاه

تهران (پانا) - صادق زیباکلام با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در «دهکده امید» می‌گوید تعداد خانه‌های آماده از 16 واحد در آبان‌ماه سال جاری به نزدیک 30 واحد رسیده است اما 3 مشکل در این زمینه وجود دارد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
3 مشکل اساسی در ساخت «دهکده امید» در کرمانشاه

این استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با پانا در تشریح بیست و یکمین گزارش از ساخت «دهکده امید» گفت: بسیاری از اهالی روستاهای زلزله‌زده به واسطه ترس از زلزله شب‌ها همچنان در کانکس‌ها می‌خوابند. از آبان ماه سال گذشته که در کرمانشاه زلزله آمد، زمین بیش از 5 هزار بار لرزیده است.

زیباکلام درباره پیشرفت خانه‌سازی در «دهکده امید» گفت: پیشرفت خانه‌سازی در منطقه بد نیست. تعداد خانه‌های آماده از 16 واحد در آبان‌ماه سال جاری به نزدیک 30 واحد رسیده است اما چند مشکل در این زمینه وجود دارد که باید به کمک اهالی روستا و شورای روستا حل شود.

وی با بیان اینکه در فرایند تکمیل «دهکده امید» سه مشکل اساسی وجود دارد، تصریح کرد: مشکل اول، جمع‌آوری نخاله‌ها و پاکسازی روستا است. ماه گذشته با هماهنگی بنیاد مسکن و استانداری کرمانشاه اقدام به جمع‌آوری نخاله‌ها کردیم اما شماری از اهالی مانع شدند که متاسفانه علت مخالفت آنها مشخص نیست و می‌گویند به نخاله‌ها برای ایجاد مسکن نیاز دارند.

این استاد دانشگاه تهران مشکل دوم در تکمیل «دهکده امید» را محل تصفیه‌خانه عنوان کرد و گفت: زمین قبلی از سوی صاحب آن پس گرفته شده است و زمین جدیدی که واگذار شده است در فاصله 200 متری روستاست که برای تصفیه‌خانه مناسب نیست و کلیه کارهای مربوط به نقشه‌برداری و سایر مقدمات ساخت تصفیه‌خانه صورت گرفته است اما به واسطه نداشتن زمین، شروع کار متوقف مانده است.

زیباکلام اضافه کرد: همچنین مشکل سوم تهیه طرح‌ هادی جدید (طرح‌های هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند) است چون به واسطه زلزله سال گذشته و تخریب صددرصد روستا و ایجاد ساختمان‌های جدید، مقداری ترکیب معابر عمومی بهم خورده است که برای ایجاد محوطه‌سازی روستا و لوله‌کشی فاضلاب نیاز به طرح هادی جدید داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار