رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان: 20 تیم ارزیابی بر عرضه مواد غذایی مدارس قم نظارت دارند

قم (پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش قم از نظارت 20 تیم ارزیابی بر عرضه مواد غذایی در پایگاه های تغذیه سالم مدارس استان و رسیدگی به تخلفات احتمالی در اداره نظارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان: 20 تیم ارزیابی بر عرضه مواد غذایی مدارس قم نظارت دارند

محمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گویی با کارشناش رواط عمومی از تشکیل کمیته ای در آموزش و پرورش قم و ابلاغ دستورالعمل نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم به تمام مدارس خبر داد و گفت: بر حسب دستورالعمل وزارتخانه های «آموزش و پرورش» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»این کمیته تشکیل و این دستور العمل به مدارس ارسال گردیده است.
وی اضافه کرد: مدیریت پایگاه های تغذیه سالم مدارس با سازمان دانش آموزی است و نظارت بهداشتی این پایگاه ها با اداره سلامت و تندرسی و اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش می باشد.
وی ادامه داد: کمیته ای تخصصی متشکل از معاونت های غذا و دارو و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شامل همکاران گروه بهداشت، گروه تغذیه، بهداشت محیط و اداره سلامت و تندرسی آموزش و پرورش تشکل شده است و نظارت تخصصی بر مواد غذایی که در پایگاه های تغذیه سالم توزیع می شود صورت می گیرد.
به گفته احمدی، این کمیته در سه حوزه نظارت بر بهداشت محیط پایگاه های تغذیه سالم، متصدی عرضه مواد غذایی و مواد غذایی که در این پایگاه ها توزیع می شود، نظارت دارند و نواقص را به مدارس گوشزد می کنند تا پپگیری شود.
وی بیان کرد: 20 تیم ارزیابی تشکل شده و از مدارس قم بازدید می کنند و به مدارسی که مشکل داشته باشند یک هفته فرصت داده می شد تا رفع نواقص نمایند، اگر رفع نقص صورت نگیرد اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری می کند.
وی افزود: پایگاه های تغذیه سالم مدارسی که درخواست توزیع مواد غذایی گرم از جمله آش و عدسی دارند، صلاحیت بهداشتی پایگاه ها توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بررسی می شود و در صورت تایید می توانند مواد غذایی گرم در پایگاه ها توزیع کنند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: خانواده ها در صورتی که تخلفی در پایگاه تغذیه سالم مدارس مشاهده نمودند، با شماره تلفن های کارشناسان سلامت و پیشگیری نواحی چهارگانه، ناحیه یک با شماره 37743305، ناحیه دو با شماره 38180154، ناحیه سه با شماره 36603603 و ناحیه چهار با شماره 32941719 تماس حاصل نمایند.
وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، عرضه نوشابه های گازدار، انواع آبمیوه های صنعتی که دارای قند افزوده است، فرآورده های غلات حجیم شده، یخمک، بستنی یخی، ساندویچ فلافل، سمبوسه، خوراکی های رنگی مثل پاستیل، انوع چیس و پفک و ساندویچ سوسیس و کالباس در پایگاه های تغذیه سالم مدارس ممنوع است.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که در یک هزار و 400 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار