فرماندارشهرستان خوسف: ۹۰ درصد روستاهای خوسف امکانات ورزشی ندارند

خوسف(پانا) ـ محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف حتی زمین ورزشی خاکی ندارد افزود: تعداد ۹۰ درصد روستاهای این شهرسان امکانات ورزشی ندارد.

کد مطلب: ۸۸۲۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندارشهرستان خوسف: ۹۰ درصد روستاهای خوسف امکانات ورزشی ندارند

محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان خوسف، اظهار کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان باید برنامه ریزی اساسی شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه پراکندگی جمعیت شهرستان خوسف در افزایش آسیب‌های اجتماعی موثر است، گفت: با ایجاد کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولید می توان جلوی مهاجرت و آسیب های اجتماعی را گرفت.

او خاطرنشان کرد: نرخ پراکندگی جمعیت در استان از ۱.۵ نفر در هر کیلومتر مربع و در شهرستان خوسف 1.72 نفر در هر کیلومتر مربع است و با توجه به این موضوع ایجاد زیرساخت ها برای همه نقاط جمعیت امکان پذیر نبوده که مهاجرت از روستاها را فراهم می کند.

شفیعی گفت: در حوزه جوانان با توجه به تسهیلات پرداختی و سرمایه گذاری های انجام شده در شهرستان خوسف، شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

خالی از سکنه شدن،76 روستای خوسف

فرماندار خوسف یادآور شد: خوسف بیش ترین پراکندگی جمعیت در بین شهرستان های خراسان جنوبی را داراست به همین دلیل خدمات رسانی نیز باید بیشتر باشد.

شفیعی افزود: دستگاه های مربوطه در راستای پیشگیری آسیب های اجتماعی باید راهکارهای عملیاتی را پیاده کنند. وی با بیان اینکه 76 روستای شهرستان خوسف، خالی از سکنه شده اند، تصریح کرد: مهاجرت جوانان از روستاها و بیکاری این قشر سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

90 درصد روستاهای خوسف امکانات ورزشی ندارند

فرماندار خوسف گفت: تاسیس کارخانه و مجتمع های تولیدی در شهرستان می تواند سبب اشتغالزایی شود که نیاز به اقدامات بلند مدت دارد.

شفیعی با بیان اینکه شهرستان خوسف حتی زمین ورزشی خاکی ندارد، اضافه کرد: تعداد 90 درصد روستاهای این شهرسان امکانات ورزشی ندارد.

او تصریح کرد: ایجاد مجتمع های فرهنگی و سینما در شهرستان خوسف، نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد که باید مقدمات ایجاد آن فراهم شود.

نسل جدید نیاز به گفتمان جدیدی دارند

«هادی پور شافعی» رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: جامعه به شدت متحول شده و نیاز به رویکرد جدیدی دارد و برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی باید نگاه سیستمی داشت چرا که نگاه جزیره ای مشکلات را مرتفع نمی کند.

وی افزود: نسل جدید نیاز به گفتمان جدیدی دارند و باید کلام و زبان خود را با این نسل هماهنگ کنیم.

رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند یادآور شد: مشارکت جوانان و آموزش خانواده ها در توسعه نشاط اجتماعی مهم بوده و در این راستا باید برنامه های ورزشی و فرهنگی را توسعه داد.

پورشافعی تصریح کرد: تحققات روانشناسان ثابت کرده است که مهمترین عامل نشاط اجتماعی پایدار رضایت از زندگی زناشویی است و در صورتی که خانواده ها نیازهای عاطفی فرزندان خود را برطرف کنند، به یک نشاط اجتماعی پایدار دست می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار