معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی : بیمه‌گل نرگس به صورت آزمایشی برای یکسال برای اولین بار در استان خراسان جنوبی اجرا می شود

خوسف (پانا) ـ معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ازبیمه گل نرگس خوسف خبردادوافزود: برای اولین بار در استان خراسان جنوبی به صورت آزمایشی بیمه گل نرگس به صورت یکساله انجام می شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده است و به زودی آغاز خواهد شد .

کد مطلب: ۸۸۲۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی : بیمه‌گل نرگس به صورت آزمایشی برای یکسال برای اولین بار در استان خراسان جنوبی اجرا می شود

مهدی عصمتی پور معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت:در بحث خانه باغ ها ی عناب که تاکنون باید ۱۳استعلام می گرفتند تا قبل از فرآوری با بدون استعلام فقط با یک نامه توسط جهاد کشاورزی انجام می شود .


اوگفت :با توجه به بازار یک قیمت متعادل ومصوب در خصوص گل وپیاز گل نرگس در کل شهرستان باشد که برای کشاورزان وخریداران مقرون به صرفه باشد.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی همچنین از پرداخت تسهیلات به گلخانه های کوچک مقیاس که مجوز آنها در حدود۴تا ۷روز کاری خبر داد.

جشنواره شکرگزاری برداشت گل نرگس در خوسف برگزار می شود

رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف نیز از برگزاری جشن شکر گزاری برداشت گل نرگس به همت ستاد توسعه شهرستان و گروه نرگس کاران در ۱۳دیماه در سالن بخشداری مرکزی خبر دادوافزود این برنامه با حضور مسئولان شهرستان واستانی ونرگس کاران شهرستان برگزار خواهد شد.


رضوی گفت:در بحث تسهیلات برای نرگس کاران ۴۷نفر موفق به دریافت تسهیلات جهت توسعه سطح زیر کشت شده اند که امسال شهرداری خوسف ۵هزار متر و۸هزار متر مربع توسط مردم افزایش داشته است.


وی گفت :قنواتی که در آن نرگس کاری داشته اند لایروبی وهمچنین چاه های که در آن نرگس کاری داشته اند شارژ شده است وسرمایه گذار جهت اسانس گیری گل نرکس اعلام آمادگی کرده است که از پس از جشنواره سال گذشته اتفاق افتاده است.

شهرستان خوسف با ۲۴هکتار گل نرگس قطب تولید گل نرگس در خراسان جنوبی است که ۱۲۰بهره برداربه کار کاشت وبرداشت گل نرگس مشغولند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار