سندی که نشان می دهد دانشگاه آزاد باید حداقل از سه سال پیش جلوی حادثه اتوبوس مرگ را می گرفت

تهران (پانا) - بر اساس دستورالعمل نظارت بر سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی، دانشگاه آزاد از لااقل سه سال پیش می توانست از حادثه موسوم به اتوبوس مرگ جلوگیری کند.

کد مطلب: ۸۸۲۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سندی که نشان می دهد دانشگاه آزاد باید حداقل از سه سال پیش جلوی حادثه اتوبوس مرگ را می گرفت

به گزارش جماران، در بخشنامه ای که سی ام دی ماه سال 1394 در 4 ماده و دو تبصره توسط معاونین وقت دانشجویی و اداری-مالی صادر شده، دستورالعمل نظارت بر سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی تدوین و به تمام روئسای مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد از جمله واحد علوم تحقیقات ابلاغ شده است.

نکته جالب توجه در این بخشنامه الزاماتی است که باعث تدوین و نگارش آن شده که در مقدمه ی آن آمده است، از جمله: امنیت و آرامش بیشتر خانواده ی دانشجویان.

از دیگر نکات مهم این بخشنامه بند 2 ماده یک می باشد که بایستی یک نفر به عنوان مسئول کنترل بازدید های دوره ای معاینه فنی را انجام دهد و گزارش روزانه خود را تحویل معاون دانشجویی و فرهنگی هرواحد و هر مرکز دهد.

حال سوال اینجاست که گزارش های مذکور تحویل معاون مربوطه شده است یا خیر و آیا این بخشنامه مورد تایید مسئولان فعلی هست؟

اما شاید تاکید این بخشنامه بر حداکثر سن مجاز وسائل نقلیه واحد حمل و نقل دانشگاه آزاد مهم ترین نکته ای باشد که نشان دهنده تخلف از این بخش نامه است.

در بند 2 ماده دو بخشنامه ی مورد اشاره صراحتا آمده است که وسائل نقلیه مورد استفاده سرویس ها بایستی حداکثر ده سال عمر داشته باشد که در حادثه ی اخیری که پیش آمد، این مهم لحاظ نشده است.

شاید هم بخشنامه یادشده دیگر دارای اعتبار نیست و ملغی شده است، در این صورت بخش نامه ی جایگزین آن چه بوده است؟

در ادامه تصویر کامل این بخشنامه را از نظر می گذرانید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار