مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی :۳ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از مرغداری‌های خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ازبازدید مرغداری‌های خراسان جنوبی خبردادوافزود:از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از مرغداری‌های استان صورت گرفته است.

کد مطلب: ۸۸۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی :۳ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از مرغداری‌های خراسان جنوبی

محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این که پایش و پیشگیری از شیوع عوامل بیماری زا بخش مهم و عمده‌ای از فعالیت‌های روزانه دامپزشکی است، گفت: با توجه به انتقال سریع عوامل بیماری زا بین واحد‌های پرورش طیور و همچنین انتقال برخی از این بیماری‌ها توسط پرندگان، کنترل و پیشگیری اهمیت بالایی در جلوگیری از انتشار این بیماری‌ها دارد از این رو سد‌ها و آبگیر‌های حیات وحش و همچنین مرغداری‌ها اعم از گوشتی، تخمگذار، فارم مادر و پولت تحت نظارت، رصد و پایش قرار دارند.


اوبا اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری در خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از واحد‌های یاد شده صورت گرفته و حدود ۵ هزار مورد نمونه برداری انجام شده است.


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون حادی از بیماری‌های واگیردار در مرغداری‌های استان نداریم، گفت: صنعت پرورش طیور در استان در حوزه تولید و اشتغال بسیار مهم و تاثیرگذار است و شیوع هر گونه بیماری واگیردار می‌تواند ضرر و زیان‌های هنگفت اقتصادی به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار