در گردهمایی مدیران و روسای ادارات سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای حفظ جان دانش‌آموزان در مدارس

نخعی: مدیران مدارس نقش ایمنی دانش آموزان را در اولویت وظایف خود قرار دهند

زاهدان (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همه‌ی کادر مدرسه مسئول جان دانش آموزان هستند لذا مدیران مدارس بایستی برتوانمند سازی سرایداران و خدمتگزاران در مواجهه با بحران و همچنین چگونگی برخورد با حوادث ناگهانی توجه بیشتری داشته باشند.

کد مطلب: ۸۸۲۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا نخعی در گردهمایی مدیران و روسای ادارات سیستان و بلوچستان با واکاوی حادثه تلخ و اسفناک مدرسه اسوه حسنه ناحیه 2 زاهدان، اظهار کرد: پیشگیری و مسئولیت‌پذیری دو بعد مهم در جهت جلوگیری از بروز حوادث به شمار می رود.

او ادامه داد: غفلت و بی توجهی یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند جان دانش‌آموزان را به خطر اندازد لذا اگر مدیران مدارس نقش تامین ایمنی مدرسه را به درستی ایفا کنند شاهد هیچگونه حادثه ای نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: موضوع پیشگیری یکی از مهمترین سوالات این حادثه(مدرسه اسوه حسنه) بود که آیا می‌شود ایمنی و حفظ جان دانش آموزان را با برنامه ریزی قبل از وقوع حادثه جلوگیری کرد.

او با اشاره به اینکه از این حادثه تلخ، باید درس ایمن‌سازی مدارس را فرا گرفت افزود: ادارات آموزش و پرورش علاوه بر نظارت بر روند آموزشی، مسئول بررسی امنیت و جان دانش‌آموزان و هر آنچه که می‌تواند برای یک دانش آموز خطر زا باشد هستند، از این روی باید برحذف هرگونه تهدید ایمنی احتمالی دانش آموزان اهتمام ورزند.

نخعی با بیان اینکه دانش آموزان امانت های مردم به مدارس هستند، ابراز داشت: خانواده ها در صورت مشاهده هرگونه تهدید ایمنی جانی فرزندشان در مدارس به مدیران متذکر و انعکاس آن را نیز به ادارات آموزش و پرورش در جهت پیگیری داشته باشند.

او ادامه داد: خانواده ها بایستی قبل از ثبت نام و پس از آن با حضور در مدارس بر روند آموزشی، تربیتی و ایمنی فرزندان خود توجه و در امر نظارت به ادارات آموزش و پرورش کمک کنند زیرا این همکاری‌ها می‌تواند در حفظ جان فرزندانشان مثمر ثمر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری اساس کار مسئولین است عنوان داشت: درس دوم حادثه ناگوار مدرسه اسوه حسنه آن است که باید نقش و مسئولیت خود را در بروز این چنین حوادث دانست و تمام سعی خود را درجهت تسریع روند کمک در حل بحران را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار