معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

حضور فعال ۳۰۰۰ سوادآموز استان بوشهر در برنامه‌های فرهنگی

بوشهر(پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از حضور فعال ۳۰۰۰ سوادآموز استان بوشهر در برنامه‌های فرهنگی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور فعال ۳۰۰۰ سوادآموز استان بوشهر در برنامه‌های فرهنگی

غلامرضا دانش‌فر در همایش مسابقه انشاء ویژه پرسش مهر ریاست جمهوری در دبستان شهید فولادی بوشهر با تبریک هفته سواد آموزی گفت : در سال جاری ازهفته سواد آموزی تا پایان سال جاری بیش از سه هزار نفر از سواد آموزان دوره‌های سوادآموزی در مسابقات مختلف فرهنگی شرکت خواهند کرد.

دانش فر افزود : نزول اولین سوره از قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، دلالت بر امر داشتن سواد برای افراد بشر دارد.

دانش فر گفت : سوادآموزی به برکت فرمان امام (ره) ایجاد شد که فرصتی دوباره ای برای کسانی بود که از نعمت سواد بی‌بهره بودند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: فعالیت آموزشی حوزه سواد آموزی از اول تا آخر آن برای افراد جویای سواد کاملاً به صورت رایگان است.

وی تصریح کرد: کتاب و تمام وسایل کمک آموزشی افراد سوادآموز به صورت مجانی به آنها ارائه می‌شودو سوادآموز نباید نگران تهیه و پرداخت هیچ گونه وجهی از این بابت باشد.

دانش‌فر ادامه داد: همه شرایط برای آموزش افراد محروم از سواد مهیا شده و کافیست که فقط افراد برای باسواد شدن به کلاس های سواد آموزی مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر از دیگر برنامه های نهضت سوادآموزی در سال جاری در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: علاوه بر مسابقه انشاء نویسی، برنامه ها و مسابقات دیگری از جمله مسابقه کتابخوانی و تشکیل حلقه های کتابخوانی با هدف توسعه فرهنگ مطالعه اجرا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز در این همایش گفت : آموختن سواد سن، جنس و مرز نمی شناسد و شامل تمام افراد می شود.

روان دوست با بیان اینکه ذهن انسان هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد بهتر کار می کند تأکید کرد: کسانی که در بزرگسالی به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند دارای فعالیت ذهنی کمی بوده اند.

وی در پایان اضافه کرد: شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی و آموختن دانش در سن بزرگسالی یکی از کارهایی است باعث افزایش فعالیت مغز می شود و نتیجه دیگری که از سوادآموزی حاصل می شود این است که فرد یک جامعه پذیر خوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار