میرزاعبدالهی ها، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین خبر داد

پرداخت 382 وام ازدواج در شعب بانک مهر ایران استان قزوین

قزوین (پانا) - مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین از پرداخت 382 فقره وام ازدواج به زوجین در شعب بانک مهر ایران استان قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 382 وام ازدواج در شعب بانک مهر ایران استان قزوین

حسن میرزاعبدالهی ها در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس بانک قرض الحسن مهر ایران برگزار شد، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین بانک قرض الحسنه ایران در نظام بانکی کشور ٢٢ آذر ماه سال ١٣٨٦ تأسیس شد و بر اساس دستوری که دولت وقت داده بود، کار خود را آغاز نمود.
وی افزود: تا آن زمان اغلب بانک ها با استفاده از ابزارهای مختلف همچون اهدای جوایز و برپایی قرعه کشی و همچنین اعطای سود نقدینگی مردم را جذب می کردند که معلوم نبود دقیقا درآمدهای حاصل از نقدینگی مردم در کجا و چگونه هزینه می شد.
میرزاعبدالهی ها ادامه داد: بر همین اساس، تصمیم گرفته شد بانکی تأسیس شود و روی یک بانک قرض الحسنه سرمایه گذاری گردد، پس بانک مهر ایران با مشارکت بانک ملی ، بانک ملت ، بانک صادرات، بانک سپه، بانک رفاه، بانک تجارت، بانک کشاورزی ، بانک مسکن، بانک صنعت و معدن و برخی بانک های دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: تأسیس این بانک یک جرقه خیلی قوی در نظام بانکی کشور محسوب می شد و ابتدا دو باجه در شعبه بانک ملی اداره قرض الحسنه را بر عهده گرفتند و کم کم این بانک مستقل شد و امروزه از ٥٣٠ شعبه در سطح کشور برای خدمت به مردم برخوردار است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین اعلام کرد: ١١ شعبه از این بانک در استان فعال هستند و ما به جز شهرستان های بوئین زهرا و آوج در همه شهرستان های استان شعبه داریم.
میرزاعبدالهی ها از تأسیس شعبه بوئین زهرا و آوج بانک مهر ایران خبر داد و گفت: در نظر داریم شعبات بانک مهر ایران را در شهرستان های بویین زهرا و آوج ایجاد کنیم که انشاالله با همت مسئولین و مساعدت بانک مرکزی این مهم در بوئین زهرا و آوج محقق گردد.
وی با اشاره به دستاوردهای بانک مهر ایران، بیان کرد: اگر همراهی های مردم و مسئولین در استان و کشور نبود؛ قطعا ما امروز به این رشد نمی رسیدیم و نمی توانستیم اینگونه خدمات رسانی کنیم.
میرزاعبدالهی ها به پیشگام بودن بانک مهر ایران در پرداخت وام های ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: شعبه شهید رجائی قزوین اولین بانکی در کشور بود که وام 30 میلیونی ازدواج را به زوجین پرداخت کرد و این افتخاری برای ما محسوب می شود.
این مسئول افزود: امسال حدود ٣٨٢ مورد وام ازدواج بالغ بر ٥٠ میلیارد و ٧٩٠ میلیون به زوجین پرداخت کرده ایم که این رقم به دلیل بالا رفتن سقف پرداختی وام های ازدواج نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از نظر تعداد وام های ازدواج نیز حدود ١٠٠ مورد در مقایسه با سال گذشته فاصله داریم که امیدواریم تا پایان سال به این تعداد پرداختی برسیم.


مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین با بیان اینکه هیچ کسی برای دریافت وام ازدواج در انتظار قرار ندارد و بلافاصله وام ازدواج پرداخت می شود، گفت: هم اکنون هیچ زوجی در انتظار وام ازدواج نیست و ما بدون نوبت وام ازدواج را پرداخت می کنیم.
رئیس مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان قزوین با اشاره به برخی تسهیلات اعطایی بانک مهر ایران از اول سال تا 22 آذرماه، بیان کرد: ما چیزی حدود 12 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات در قالب 420 فقره به زنان سرپرست خانوار در کنار 70 فقره وام در مجموع به مبلغ 13 میلیارد و 300 میلیون ریال به کمیته امداد پرداخت کرده ایم.
میرزاعبدالهی ها اعلام کرد: همچنین 700 میلیون ریال در قالب 70 فقره وام به زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی اعطا شده است و در راستای اجرای طرح اندوخته خانواده مهر ایران پنج میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات به 193 نفر در استان قزوین پرداخت نمودیم.
این مسئول بانکی از حمایت بانک مهر ایران در حوزه اشتغالزایی خبر داد و تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی با معرفی بهزیستی 71 فقره وام به ارزش مجموع 9 میلیارد و 180 میلیون ریال پرداختی داشته ایم و برای اشتغال 149 نفر از زندانیان آزاد شده مبلغی بالغ بر 9 میلیارد و 623 میلیون و 500 هزار ریال را در نظر گرفتیم و به آنها اعطا کردیم؛ همچنین در حوزه اشتغال و کارآفرینی 82 فقره وام به ارزش هشت میلیارد و 510 میلیون ریال پرداختی داشته ایم.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین عنوان کرد: همانطور که پیشتر اشاره شد، 382 فقره وام قرض الحسنه ازدواج در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 97 به ارزش 27 میلیارد و 750 میلیون ریال پرداخت شده است و همچنین 94 فقره وام ازدواج به ارزش چهار میلیارد و 700 میلیون ریال برای ازدواج فرزندان نیروهای ارتش اعطا شده است.

وی با تأکید بر اینکه سود تسهیلات در بانک مهر ایران هیچگاه بیشتر از چهار درصد نمی شود، خاطرنشان کرد: ما سود بالاتر از 4 درصد را شرعی نمی دانیم و هیچ تسهیلاتی در بانک مهر ایران در سرتاسر کشور با سودی بیشتر از چهار درصد انجام نمی شود، به طوری که برخی اوقات این سود به صفر درصد هم می رسد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین با بیان اینکه این بانک با مشارکت بیش از 530 شعب به یکی از بزرگ ترین بانک های کشور تبدیل خواهد شد، گفت: امیدواریم با این رویکرد قرض الحسنه بتوانیم باری از دوش جامعه برداریم؛ هر چقدر ما از پرداخت و دریافت سود فاصله بگیریم، فضای اجتماعی نیز بهبود می یابد و اعتقاد مردم بیشتر خواهد شد و هر چه اعتماد مردم افزایش یابد، ضریب نفوذ ما در جامعه بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث می شود تا ما بتوانیم سرمایه گذاری و خدمات رسانی بیشتری را برای رشد و پیشرفت جامعه داشته باشیم.
میرزاعبدالهی ها عنوان کرد: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران صرف حوزه های مختلف همچون ازدواج، درمان، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، امور خیریه و عام المنفعه و بسیاری از بخش های دیگر می شود، به طوری که در سال گذشته در استان قزوین 83 درصد منابع بانک مهر ایران در این حوزه ها صرف شده است و امسال نیز تاکنون 110 درصد منابع به این بخش ها اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران زیر یک درصد است، گفت: افرادی که از بانک قرض الحسنه مهر ایران وام دریافت می کنند متعهد به پرداخت تسهیلات هستند؛ به نحوی که مطالبات ما زیر یک درصد است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین افزود: بالغ بر 20 درصد از منابع این بانک در استان قزوین را بازاریان و خیران پوشش داده اند و منابع خود را در حوزه قرض الحسنه سرمایه گذاری کرده اند که این موهبتی بزرگ برای ما است.
میرزاعبدالهی ها با اشاره به رتبه بالا استان قزوین در بین مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان های کشور، تصریح کرد: سال 95 ما رتبه دوم را در کشور داشتیم، در سال ٩٦ جزو 10 استان برتر کشور بودیم و امسال نیز رتبه تسهیلاتی خوبی را داشته ایم.
وی پیرامون جذب و استخدام نیرو در مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان قزوین، گفت: ما در بحث استخدام تابع نظر مرکز هستیم و اگر مجوزها صادر شود، در دی و بهمن ماه قطعا تأمین نیرو خواهیم کرد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین از مردم خواست تا از خدمات الکترونیکی بانک مهر ایران استفاده کنند چراکه این خدمات علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در وقت می شود، حجم مراجعات حضوری در شعب را نیز کاهش می دهد.

خبرنگار: زهرا اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار