یادواره ۱۳شهید سواد آموزی استان لرستان در ۲۰دی ماه جاری برگزار می گردد

خرم آباد (پانا) - به پاس تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانیهای شهدای نهضت سواد آموزی یادواره ۱۳شهید سواد آموزی استان لرستان در ۲۰دی ماه جاری برگزار می گردد.

کد مطلب: ۸۸۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
یادواره ۱۳شهید سواد آموزی استان لرستان در ۲۰دی ماه جاری برگزار می گردد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار مسئولین آموزش و پرورش و سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان با محوریت برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی ابراز امیدواری کرد: با انجام این کار گامی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار برداشته شود .

رضا زینی وند مقدم همچنین از تدوین کتابچه ۱۳شهید سواد آموزی که توسط معاونت سواد آموزی تهیه ودر حال ویرایش نهایی است خبر داد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ؛ شهدا را مبدأ توسل و گنجی ذیقیمت نامید که هدف والایشان آنان را جاودانه کرده است .

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف شهدا و ترویج و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد چراکه سربلندی و استقلال ملت ایران ،مدیون برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران است .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با ابراز خرسندی از این اقدام آموزش و پرورش، گفت: یادواره شهدا یکی از نکات فرهنگی و اثر بخش در جامعه و یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است که امروزه یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دغدغه مسئولین نظام است .

مرتضی کشکولی افزود: اوج کمال انسانی شهادت است و به تجربه دریافته ایم که شهادت موضوعی تصادفی نیست بلکه توفیقی الهی و تکاملی معنوی است که باید مراحل آن طی شود .

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران،فرهنگ شهادت و ایثار که برگرفته از قرآن، دین و مکنب اسلام است را در متن جامعه آشکار کرده است.

وی شهادت‌طلبی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نامید و گفت: ما مفتخریم که ۲۳۰هزار شهید در راه اسلام داده و امروزه قدرت های جهانی از فرهنگ ایثار و شهادت ایران در هراسند .

کشکولی ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در این زمینه خاطرنشان کرد: در برگزاری یادواره شهدا لازم است به عمق مطلب پرداخته شود چرا که ارزش شهید و شهادت ارزشی بسیار والاست و این کار نیاز به اندیشه ورزی، تحقیق و مطالعه دارد و لازم است در این زمینه مطالعاتی انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار