پایه رفتاری و شخصیتی افراد در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد

خرم آباد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان لرستان با تاکید بر اهمیت دوران کودکی به عنوان اولین و اساسی ترین دوره زندگی فرد اظهار کرد: پایه رفتاری و شخصیتی افراد در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۸۸۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پایه رفتاری و شخصیتی افراد در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد

سید عیسی سهرابی در کارگاه آموزشی «آموزش و مداخله بهنگام نوآموزان پیش دبستانی با نیازهای ویژه » که در دبستان توحید ناحیه یک برگزار شد افزود : بر اساس یافته های روان شناسی حدود 50درصد رشد هوش از تولد تا 4سالگی صورت می گیرد .30درصد بین 4تا8 سالگی و تنها 20درصد از 8 تا17 سالگی محقق می شود.

وی اظهار کرد : بر اساس آمارهای بین المللی ،10تا 15 درصد کودکان در هنگام تولد به نقایص جسمی ،حسی یا ناتوانی های رشدی مبتلا هستند.

سید عیسی سهرابی تصریح کرد: ضروری است با استفاده از غربالگری این نقایص تشخیص داده شده و اقدامات مداخله ای علمی و موثر برای جلوگیری از تشدید مشکلات و بروز اختلالات بعدی انجام شود.

وی گفت : سیاست آموزش و پرورش در کاهش سن سنجش در سال های اخیر در همین راستاست.

سهرابی با اشاره به تعداد نوآموزان پیش دبستانی سنجش شده درسال جاری گفت: در10 شهرستان استان 11 هزارو 50 نفر نوآموز مورد سنجش قرار گرفته و تعداد 949 نفر دیر آموز تشخیص داده شده اند .

وی اظهار داشت : توانمند سازی مدیران و مربیان و غنی سازی فعالیتهای آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی در زمینه انجام اقدامات مداخله ای برای نوآموزان دیرآموز اولویت اساسی معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جاری است .

سهرابی افزود: رمز موفقیت هر برنامه ای در آموزش وپرورش همراه کردن خانواده هاست و باید فرصت های لازم برای آشنایی والدین با اهداف و ضرورت اجرای برنامه های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار