مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل :بیش از 99 درصد از دانش آموزان در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی استان اردبیل در مقطع ابتدایی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بیش از 99 درصد از دانش آموزان در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۸۸۱۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل :بیش از 99 درصد از دانش آموزان در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند

احمد ناصری در جمع معاونان آموزشی و کارشناسان دوره پیش دبستانی و ابتدایی مناطق و نواحی استان در خانه معلم اردبیل، اظهار داشت: دوره ابتدایی دوره رسمی و عمومی است که پوشش تحصیلی در آن مورد تاکید است و آموزش و پرروش استان در تلاش است تا این پوشش را به صد در صد برساند.

او در بخش دیگری از سخنانش به 16 مدرسه تک دانش آموزی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: حتی یک نفر دانش آموز نیز نباید از چرخه تعلیم و تربیت بدور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هر چند دوره پیش دبستانی دوره رسمی در تعلیم و تربیت نیست ولی با این حال آموزش و پرورش در جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی اهتمام ویژه ای دارد، تصریح کرد: استان اردبیل در جذب نوآموزان جایگاه خوبی در بین دیگر استان ها دارد و این روند رضایت بخش است، بطوریکه آموزش و پرروش استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ناصری همچنین گفت: با وجود فعالیت های بخش غیر دولتی در مناطق شهری، آموزش و پرورش با صرف هزینه تعلیم و تربیت نوآموزان دوره پیش دبستانی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را در برنامه های خود جای داده است.

او بر محتوای آموزشی و تربیتی رسمی و ابلاغی اشاره کرد و گفت: از برگزاری آزمون های موسسات مختلف و معرفی کتاب های کمک درسی به دانش آموزان که برنامه ریزی آموزشی و پرورشی را دچار چالش می کند، اجتناب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمین حضور راهبران اموزشی در مدارس تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: به راهبران آموزشی فرصت بدهیم و زمینه را فراهم کنیم تا نقش مشاوره ای خود را در مدارس ایفا کنند و از سوی دیگر راهبران آموزشی نیز نسبت به دیگر همکاران خود بایستی از دانش شغلی بالایی برخوردار باشند.

به گفته ناصری در آموزش معلمان باید از قالب های کلیشه ای و سنتی دور شویم و به سوی آموزش های کم هزینه با اثر بخشی بیشتر روی بیاوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ، به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر روی تکالیف مهارت محور اظهار داشت: در این طرح تکالیف حذف نمی شود بلکه نحوه ارائه آن تغییر پیدا می کند.

ناصری کیفیت ‌بخشی به کلاس‌های چندپایه را جزء اولویت‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و تصریح کرد: این کلاس‌ها اقتضائات خاصی دارند و لازم است برای توسعه خدمات کیفی تعلیم و تربیت در این مدارس تدابیر ویژه‌ای انجام شود.

او طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را کمک به جذب کودکان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: این طرح به جذب کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار کمک خواهد کرد و برای تحقق این برنامه نیازمند حمایت همه ی دستگاهها و نهادهای مرتبط هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار