نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با هزینه کرد برای فیلتر دوده مخالفت کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد

محمد علیخانی در جلسه شورای شهر تهران در مخالفت با تخصیص بودجه به خرید فیلتر ضد دوده برای اتوبوس گفت: نصب فیلتر دوده کارآیی نداشته است، روی ۵۰اتوبوس این فیلتر نصب شده است اما چون قدرت موتور را کم می‌کرده است، راننده‌ها آن را باز کرده و کنار گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به مدارکی که به دست آوردیم، شرکت فروشنده خودرو گفته اگر این فیلترها روی ماشین‌های ما نصب شود، گارانتی خودرو باطل می‌شود. وقتی چیزی کارآیی ندارد چه اصراری است که از آن استفاده کنیم. اگر هر فیلتر دوده را با قیمت قبل ۷۰میلیون بخریم برای ۲۰۰اتوبوس ۱۴میلیارد تومان می‌شود و با قیمت جدید حدود ۲۸میلیارد تومان و این پول می‌تواند صرف خرید ۲۰ اتوبوس شود.

محسن پورسیدآقایی در توضیح چرایی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها گفت: تشخیص اینکه فیلتر بگذاریم یا نگذاریم به عهده سازمان استاندارد است و آن‌ها گفتند اگر اتوبوسی فیلتر نداشته باشد اجازه شماره‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: اگر کسی می‌گوید اشتباه است باید مصوبه هیأت دولت را درست کند.

به گفته پورسیدآقایی، ۳۸فیلتر از ۵۰فیلتر نصب شده در حال کار کردن هستند، تعدادی از آن‌ها خراب شدند و در حال تعمیر هستند، تعدای دیگر از روی اتوبوس‌هایی که از تهران خارج شدند، باز شدند، زیرا آن‌ها مختص اتوبوس‌های تهران هستند.

علیخانی در پاسخ به اظهارات پورسید آقایی گفت:سازمان استاندارد و هیأت دولت تکلیف کردند که فیلتر از اول و در کارخانه متناسب با سوخت و قدرت اتوبوس نصب شود نه اینکه فیلتر جدا بخریم و روی اتوبوس نصب کنیم.

در ادامه نصب فیلتر دوده با ۱۴موافق از تخصیص بودجه حذف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار