سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

امنیت از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی است

قزوین (پانا) - سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت:امنیت از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی است که در رفاه مردم نقش اثرگذاری دارد.

کد مطلب: ۸۸۰۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امنیت از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

منوچهر حبیبی در همایش عمومی فرماندهان و مدیران پاسگاهها و کلانتریهای فرماندهی انتظامی استان گفت: با توحه به شرایط خاص کشور باید با همکاری یکدیگر کارهای ارزشمندی در راه خدمت به مردم انجام دهیم.

وی بیان کرد:اصلی ترین نیاز بشر حتی اگر در رفاه کامل باشد امنیت است واقتدار هر حکومتی به میزان تامین امنیت آن بستگی دارد و بهترین و مهمترین شاخص در توسعه یافتگی محسوب می شود.

حبیبی تصریح کرد: صد درصد رونق گردشگری به امنیت بستگی دارد و ما هم در قبال تامین امنیت مسئول هستیم و با اقدامات انجام شده هم میزان گردشگر به ۵ میلیون نفر رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه کشور ما در رنکینگ جهانی در ردیف کشورهای امن قرار دارد و در این میان احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است به گونه ای که اگر در ظاهر هم پلیس نبود باید در شهر مردم احساس امنیت کنند.

سرپرست امنیتی انتظامی استانداری قزوین گفت: با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و تلاش شبانه روزی خوشبختانه قزوین در ردیف استانهای امن کشور قرار دارد.

حبیبی اظهارداشت: سایه و چتر امنیتی باید در همه شئون کشور گسترده باشد و هیچگونه زاویه و راه نفوذی نداشته باشد و ما هم لازم است مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم.

سرپرست امنیتی انتظامی استانداری قزوین افزود: بسترهای فراوانی باید در جامعه داشته باشیم تا نظم برهم نخورد و مسیر ایجاد امنیت با نظم و ساماندهی است البته باید تجهیزات مورد نیاز تامین شود و در این راه باید مردم محور باشیم تا به هدف برسیم و ارتباط درست و منظم با مردم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در ۴۰ سال بالندگی خود همواره در معرض تهدید دشمن بوده و استکبار هرگز از اقدامات تخریبی دست برنداشته و با جنگ، تحریم و بهانه هسته ای دنبال آسیب رساندن به کشور است.

حبیبی گفت: پس از برجام و توافقی که صورت گرفت پیش بینی می شد ارتباط با دنیای خارج بهتر شود اما مواضع خصمانه آمریکا موجب بازگشت تحریمها شد و در فضای مجازی سوء استفاده هم شد.

وی اضافه کرد: در چند ماه گذشته حوادثی داشتیم اما قزوین از استانهای امن کشور است و باید با برنامه ریزی و تدبیر این جایگاه حفظ شود.

حبیبی بیان کرد: شکل گیری تجمعات در دی ماه سال قبل که معاندان در فضای مجاز هم فعال شدند و سوء استفاده کردند، تجمع رانندگان و کارگران و معلمان و افزایش نرخ ارز از حوادثی بود که مشکلاتی را ایجاد کرد و شاهد احتکار کالا و خریدهای کاذب و حتی احتکار خانگی هم بودیم.

وی اظهارداشت: بعد از فروکش کردن قیمت ارزو طلا و سکه دولت ورود کرده و بازار را کنترل می کند و همه آثارش به دستگاههای انتظامی باز می گردد و باید با اقتدار در مقابل حوادث برنامه داشت و آن را مدیریت کرد.

حبیبی اضافه کرد: هرچقدر پلیس درست و بموقع وارد کار شود نتیجه مناسب می گیریم و خوشبختانه پلیس در استان با اقتدار و سرعت عمل و رفتار منطقی توانسته با حوادث درست برخورد کرده و مدیریت کند.

وی گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی باید بتوانند آینده را پیش بینی کنند و جلوتر از آینده باشند تا غافلگیر نشوند به همین دلیل موضوعات مهمی را در پیش داریم از جمله سالگرد حوادث دی ماه، ایام پایانی سال، بارش برف که باید آماده باشید و موارد را به مسئولان ذیربط یادآوری کنید تا زحمت پلیس زیاد نشود.

حبیبی اظهارداشت: اتفاقات پیش رو مهم است و برای ایام نوروز باید پیش بینی لازم صورت گیرد و موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز که ناشی از خروج دام است باید مدیریت شود که در این راستا در شورای تامین استان خروج دام زنده ممنوع شده و در خصوص قاچاق سوخت هم باید مراقب باشیم.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه سوخت به دامداریها و مرغداربها داده شد در حالی که می توانیم با توسعه شبکه گازرسانی این هزینه ها را صرفه جویی کنیم لذا بهتر است با تبادل اطلاعات با دستگاهها به اتفاقات اطراف خود حساس باشیم زیرا هر جرقه ای زمینه اتش سوزی بزرگی است که به ما آسیب می رساند.

در این مراسم از ماموران وظیفه شناس پلیس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار