با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تودیع و معرفی شد

ارومیه (پانا)- طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تودیع و معرفی شد.

کد مطلب: ۸۸۰۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تودیع و معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور، از زحمات «ابراهیم محمدی» در سمت سرپرستی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تقدیر و «آیدین رحمانی رضائیه» بعنوان سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان معرفی شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه باور و یقین به مرگ، بسیاری از ناخشنودی ها دنیا را پیشگیری خواهد کرد؛ افزود: ادای فرائض، ترک محارم و تحصیل اخلاق حسنه سه ویژگی‌ اخلاقی می باشد که از نظر امام علی ع برای آسودگی در هنگام مرگ بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق اداری و اجتماعی باید در اولویت مسئولان نظام اسلامی قرار گیرد؛ بیان کرد: ارزش مسئولیت در اثر گذاری در جامعه و خدمتگذاری برای مردم است؛ اینگونه است که مسئولیت نعمت خواهد بود در غیر اینصورت نقمت خواهد بود.

محمدی با اشاره به این که بزرگ ترین چالشی که آموزش و پرورش استان با آن روبه رو است کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی است؛ افزود: میانگین سرانه آموزشی در استان 4.05 می باشد و نسبت به میانگین کشوری که 5.2 می باشد، در وضعیت خوبی قرار ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از ۵۹۴ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته در حدود 40 هزار نفر افزوده شده است و نیاز به فضای آموزشی جدید را دوچندان کرده است.

وی با تاکید بر لزوم نگاه ملی و ویژه به استان در حوزه فضای آموزشی، اضافه کرد: هم اکنون ۳۴۳ پروژه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در حال احداث می باشد و خوشبختانه این اداره کل رتبه دوم اعتبارات استانی را دارد.

محمد جمال زاده، معاون توسعه مدیریت و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این مراسم گفت: ارزش کار مدرسه سازی برای علم آموزی است چرا که علم نور است و همواره دین اسلام بر این مهم تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه زیربنای آموزش، محیط و فضای آموزشی است؛ افزود: سواد در زمان کنونی توانایی ایجاد تغییر است و باید حرکت به سوی فضای آموزشی مورد نیاز در عصر کنونی را هدف قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: پویایی و بروز بودن طراحی و معماری فضای آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: ۷۰ درصد مدارس کشور ایمن هستند و ۳۰ درصد ناایمن که رفع این معضل ۸۰هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰هزار کلاس درس در سطح کشور از نظر سیستم گرمایشی استاندارد نیستند و ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی آنها نیاز می باشد و در این شرایط کمبود اعتبارات چاره ای به جز استفاده از ظرفیت خیرین نداریم.

آیدین رحمانی، سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز اظهار کرد: تعلیم و تربیت توسعه یافتگی جامعه را در پی دارد و تأمین فضای آموزشی مناسب رسالت اصلی سازمان نوسازی مدارس است .

وی بیان کرد: حمایت مسؤولان و خیرین استان در کنار بهره مندی از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جذب بودجه مورد نیاز راهگشا خواهد بود.

سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: باید فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در امر خیر مدرسه سازی در دستور کار قرار گیرد و مرزی بودن و پراکندگی جمعیت استان نگاه ویژه در سطح ملی را می طلبد.

به گفته این مقام مسئول، جایگزینی و نوسازی مدارس کانکسی و خشتی و گلی در کنار واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در چهارچوب قانون از اولیتهای این اداره کل خواهد بود.

علی آخوندیان، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز نیز بیان کرد: در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، ۹۴میلیارد تومان تعهد شد که بسیار رقم قابل توجهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار