مدیر کل آموزش و پرورش:باید بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم

کرمانشاه (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سوادآموزی را از اولویت‌های انقلاب و نظام تعلیم و تربیت خواند بر تلاش برای ریشه‌کن کردن بی سوادی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش:باید بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم

مجید یزدان‌پناه در گفت‌و‌گو با پانا گفت: رشد فزاینده و تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، اجرای برنامه‌های سوادآموزی را با دریچه‌های جدید مواجه کرده‌است.

وی از محقق شدن شاخص‌های مربوط به فعالیت‌های سوادآموزی خبر داد و افزود: طبق گزارش مکتوب وزارت آموزش و پرورش، در سال 97 معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه، رتبه‌ی برتر کشور را چندین ماه به خود اختصاص داد که این امر بیانگر تلاش و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران این حوزه در استان کرمانشاه است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهای جهان را نرخ باسوادی اعلام کرد و گفت: آموزش مداوم نیروی انسانی به خصوص در بحث سوادآموزی، یکی از اهرم‌های توسعه‌ی انسانی و ابزار اصلی توانمندسازی اجتماعی است که عملکرد معاونت سوادآموزی کرمانشاه، از میانگین کشوری هم بهتر بوده‌است.

مجید یزدان‌پناه، توجه به معضل بی‌سوادی را امری ضروری دانست و گفت: مبارزه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و بستن مبادی آن، مورد توجه و ﺗﺄکید ویژه‌ی امام راحل، مقام معظم رهبری و رییس جمهور است و ما به عنوان بخشی از چرخه‌ی نظام تعلیم و تربیت کشور، باید تمام تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار بگیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود، تعامل رسانه‌ها با مجموعه‌ی آموزش و پپرورش را یکی از عوامل اثرگذار جهت بستن مبادی بی‌سوادی عنوان کرد و گفت: نقش رسانه‌های مکتوب و مجازی در آگاهی‌بخشی به مردم بسیار مهم است و می‌توان از توان اهالی فرهنگ و رسانه در این مهم، به خوبی بهره گرفت.

سپس هرمز نوروزی‌فرد، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، فعالیت‌های حوزه‌ی کاری خود را تشریح کرد و گزارش مفصلی از عملکرد یکساله‌ی معاونت سوادآموزی ارائه نمود.

وی با اشاره به این نکته که همه‌ی فعالیت‌های معاونت سوادآموزی، برون‌سپاری است؛ افزود: 22 دستگاه با حوزه‌ی ما قرارداد تفاهم و همکاری دارند و شورای پشتیبانی سوادآموزی که ریاست آن را استاندار کرمانشاه برعهده دارد، نشان‌دهنده‌ی اهمیت کار سوادآموزی است.

هرمز نوروزی‌فرد گسترش فرآیند یادگیری و ریشه‌کنی بی‌سوادی را از اولویت‌های سوادآموزی خواند و گفت: برای اجرای برنامه‌های استان، 15 اصل که شامل 75 بند می‌شود، طراحی گردیده و به عنوان نقشه‌ی راه سوادآموزی، مورد توجه همه‌ی مجموعه‌ی مربوطه است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش، اجرای عدالت آموزشی جنسیتی را مهم تلقی نمود و خاطر نشان کرد: فاصله سواد زنان از مردان در رده‌ی سنی بالای 6 سال، حدود 10 درصد بوده که در سال جاری، این عدد به حدود 4 درصد کاهش یافته است و این امر، نقطه‌ی آغازی برای کاهش هرچه بیشتر این فاصله می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود، از تحت پوشش قرار دادن 14613 نفر در 112 روز خبر داد و افزود: این تعداد برای دوره‌های تحکیم، سوادآموزی و انتقال ثبت‌نام شده‌اند و تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار