لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیری کننده از آسیب‌های احتمالی برای دانش آموزان در مدارس

زاهدان (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مشکلات قابل تشخیص و پیشگیری فراوانی در مدارس وجود دارد که برای رفع آنها نیاز به اعتبار نیست بلکه با تدبیرمی شود آنها را برطرف کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان علیرضا نخعی صبح امروز در جلسه شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: همه بخش‌های اداری بایستی روزانه بازدید نظارتی از مدارس داشته باشند و خود را در آن دخیل بدانند.

او با اشاره به اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی اداره کل است، افزود: باید برنامه‌ی مدونی جهت بازدید و بررسی فضای ایمنی مدارس تدوین و بر اساس ترسیم یک جدول نظارتی، آن را عملیاتی نمود.

نخعی با بیان اینکه در واقع نظارت نوعی هشدار به جا و ارائه رهنمودی است که می‌تواند از وقوع بسیاری از اتفاقات جلوگیری کند، عنوان داشت: باید پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با اینچنین حوادثی را در مدرسه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه درس‌های این حادثه تلخ(آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه) را همواره باید مورد توجه قرار داد و طراحی‌های آینده را در جهت ایمنی وسایل سرمایشی، گرمایشی و.. سنجیده تر در نظر گرفت، ابراز داشت: باید همه ی نیروهای خدماتی و سرایداری نسبت به فراگیری موارد ایمنی"جان دانش آموزان" آموزش‌های کافی را فراگیرند و در این زمینه به روز شوند.

او ادامه داد: باید نسبت به هرگونه سهل انگاری در ارتباط با جان دانش آموزان حساس بود و همه‌ی توان خود را در جهت رسیدن به این مطلوب به کار برد و آموزش‌های لازم را به دانش آموزان در مواجهه با خطرات مختلف گوشزد نمود.

نخعی با تاکید بر اینکه در فصل زمستان و برودت هوا رعایت اصول ایمنی وسایل گرمایشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: مدیران آموزش و پرورش بایستی راساً در جهت بازدید مدارس حوزه کاری خود اقدام و صیانت از جان دانش آموزان را بر عهده گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت مرکز مشاوره‌ی خود و با ورود به خانه‌ی خانواده‌های "حادثه دیده" که عزیزان خود را از دست داده اند مراقبت های ویژه‌ی مشاوره‌ای را به آنان ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار