تعداد تاکسی در ارومیه نسبت به جمعیت زیاد است

ارومیه(پانا)-رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ارومیه ازغیرکارشناسی بودن روند توسعه ناوگان تاکسیرانی درسالهای گذشته ورقم بالای تعداد تاکسی‌های موجود نسبت به جمعیت شهرخبرداد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تعداد تاکسی در ارومیه نسبت به جمعیت زیاد است

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ارومیه در پاسخ به این مطالبه مردم توضیح داد: در حال حاضر 5 هزار و 131 دستگاه تاکسی در سطح شهر فعالیت می‌کنند که شامل یک هزار و 142 دستگاه خطی، دو هزار و 622 دستگاه گردشی، یک هزار و 286 دستگاه تلفنی و 81 دستگاه ون می‌شود و نسبت به جمعیت این شهر آمار بیشتری نشان می‌دهد.

بهنام بشارت با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته روند توسعه ناوگان تاکسیرانی در ارومیه غیرکارشناسی بوده است، اذعان کرد: آمار متوسط مسافر جابجا شده برای هر تاکسی در روز معادل 105 نفر است که با احتساب میانگین 800 تومانی کرایه مسیرها، به طور متوسط درآمد هر تاکسی 84 هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه به هیچ عنوان برنامه توسعه ناوگان تاکسیرانی در ارومیه وجود ندارد، افزود: اگر از درآمد روزانه رانندگان تاکسی، مبلغ بیمه تامین اجتماعی، لاستیک، استهلاک خودرو، بیمه شخص ثالث و خودرو و هزینه بنزین و گاز را کسر کنیم، عملا درآمد باقی مانده رقمی بسیار ناچیز بوده و کفاف زندگی این قشر زحمتکش را نخواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ارومیه یکی دیگر از مشکلات رانندگان تاکسی را فعالیت خودروهای شخصی برای حمل و جابجایی مسافر عنوان کرد و گفت: اکثریت مردم با مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر هستند و همین موضوع باعث شده تا با خودروهای شخصی اقدام به مسافرکشی کنند که این حرکت نیز بر روند امرار معاش رانندگان تاکسی تاثیر گذاشته است.

بشارت ادامه داد: ایست تاکسی در ایستگاه‌های تاکسی به دو دلیل تمرکززدایی و تامین حداقل کرایه صورت می‌گیرد، از سویی تمامی مسیرها در همه ساعات تاکسی خواهند داشت و از سوی دیگر خود رانندگان به دلیل عدم تامین مالی با توجه به هزینه هایی که قبلا ذکر شد، با یک یا دو نفر مسافر اقدام به حرکت نمی‌کنند تا با تمام ظرفیت سرنشین و تامین کرایه کامل، مسافران را جابجا کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های دولتی نیز گفت: متاسفانه رانندگانی که از سال 93 به بعد مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، بیمه نشدند و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی آنها است، همچنین در خصوص اختصاص لاستیک برای تاکسی‌ها نیز مواردی مطرح شده اما هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص واصل نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ارومیه همچنین با بیان اینکه یک هزار و 217 دستگاه تاکسی فرسوده بالای 10 سال در سطح شهر ساماندهی شده است، افزود: از این تعداد 304 دستگاه تاکسی برای تعویض با خودروی جدید ثبت نام به عمل آمده و منتظر واگذاری تاکسی‌های جدید توسط دولت هستیم، ضمن آنکه بقیه خودروهای فرسوده نیز در صورت آمادگی دولت برای واگذاری خودروهای جدید، سریعا ثبت نام شده و اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

بشارت با اشاره به طرح تاکسی یار نیز گفت: این طرح از دیدگاه رانندگان تاکسی در خصوص نظم‌دهی به تاکسی‌ها و مسافران در ایستگاه‌های تاکسی در حدود 90 درصد موفق بوده است اما در مورد جلوگیری از حمل مسافر توسط خودروهای شخصی هیچ‌گونه عملکردی نداشته چون تاکسی یارها اهرم مقابله با این موضوع را ندارند.

وی همچنین در خصوص قیمت‌ کرایه مسیرها و تخلفات رانندگان تاکسی نیز خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایات خود را به سازمان تاکسیرانی تحویل دهند و در صورت اثبات تخلف بلافاصله به کمیته انضباطی معرفی و برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ارومیه اضافه کرد: بازرسان تاکسیرانی نیز به صورت مشترک با بازرسان اتوبسرانی به طور روزانه در مسیرهای مختلف انجام وظیفه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

بشارت افزود: در سال گذشته 63 رای صادره از کمیته انضباطی با سه رای جزئی و منجر به رضایت وجود داشت و امسال نیز تاکنون 45 رای از کمیته انضباطی با 12 رای جزئی و منجر به رضایت صادر شده است که نشان می‌دهد امسال رانندگان منزوی‌تر از سال گذشته و نوع شکایات نیز جزئی‌تر‌ بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار