رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قاین :اعلام اقدامات زمستانی اداره راهداری قاین

قاین (پانا) ـ رئیس اداره راهداری قاین اقدامات این اداره در حوزه راهداری زمستانی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قاین :اعلام اقدامات زمستانی اداره راهداری قاین

قریشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قاین گفت:عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و قنوها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در اکثر محورهای حوزه این اداره انجام شده و همچنین اصلاح و شیب شیروانی و رفع افتادگی شانه راه‌های آسفالتی در محورهای مواصلاتی قاین در حال اجرا است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اقدامات زیادی توسط این اداره برای بحث راهداری زمستانی و تسهیل در تردد صورت گرفته است،افزود: گشت‌های راهداری به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قاین با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قاین گفت:تعداد 3 اکیپ جهت راهداری زمستانی راههای حوزه استحفاظی قاین در نظر گرفته شده است که در 3 راهدارخانه مستقر و با تعداد 17 دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی خدمات لازم را ارائه می دهند.

او افزود: تبدیل تعداد 2 دستگاه آبنما به پل (محور خضری- علی زنگی) (محور قاین-پهنایی)، روکش آسفالت به طول 20 کیلومتر در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان قاین(روکش آسفالت قاین-پهنایی بطول 9 کیلومتر،کرغند-بسطاق بطول 5 کیلومتر،گزنشک-کلاته سری بطول 2 کیلومتر،خنج-دره باز بطول 1کیلومتر،بزبیشه-بیهود بطول 4کیلومتر اجراء شده و احداث دور برگردان شیخ علی-سینیدر در محور قاین-زیرکوه از جمله پروژه‌های در حال اجرا در حوزه راههای قاین است.

قریشی گفت: نجات جان انسانها اهمیت فراوان دارد حتی نجات جان یک انسان نیز برای قشر راهدار مهم است و تلاش می‌کند همواره راه را برای عبور ایمنی کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نوید بخش آرامش جاده‌ها باشد همچنین پس از بارندگی‌های فصل بهار اقداماتی چون لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها و تقویت دیواره‎های هدایت آب و شانه‌سازی محل‌هایی که سال گذشته تخریب شده بود، اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قاین ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های اعتباری و کمبود امکانات بخش راهداری، لزوم استفاده بهینه از امکانات در اختیار و تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات راهداری و آماده نگه‌داشتن آنها و همچنین اتخاذ راهکارهایی جهت اجرای فرآیندها و فعالیتهای راهداری با توجه به میزان اعتبار اختصاص یافته را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

او افزود: مجموعاً 161 کیلومتر طول راه اصلی چهار خطه(بزرگراه)، 156کیلومتر راه اصلی دو خطه دو طرفه،324کیلومتر (راه فرعی درجه1) 398کیلومتر راه فرعی درجه2 روستایی، 987کیلومتر راه شوسه و خاکی و فرعی دسترسی (جمع کل راهها:2187کیلومتر) که از این مقدار 478کیلومترجمع کل راههای شریانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار