نیاز های مدارس باید تامین شود

بوشهر(پانا)_نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش نیازمند کمک همگان برای ایمن سازی مدارس است.

کد مطلب: ۸۷۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نیاز های مدارس باید تامین شود

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر در نماز جمعه گفت : خداوند در قرآن می فرماید خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و تمام کسانی که رهرو راه او هستند دارای دو ویژگی هستند: در مقابل جبهه ستیز و استکبار محکم می ایستند و در بین جامعه اسلامی و در میان خود مهربانی ، رحمت و شفقت ترویج می دهند.

آیت الله صفایی افزود : خانواده یکی از جاهایی که باید در آن رحمت و مهربانی حاکم باشد. اگر در خانواده مهربانی و درک متقابل و صمیمیت و انس و توجه و اهمیت به یکدیگر حاکم نباشد قطعاً خانواده دچار فروپاشی خواهد شد، خانواده ای که اساس جامعه است. تمام جوامع بشری از مجموعه های کوچک خانواده تشکیل شده اند و اگر خانواده دچار بحران شود قطعاً جامعه دچار چالش های جدی در تمامی امور قرار خواهد گرفت و به همین جهت است که در اسلام بر سلامت و صمیمیت خانواده، رشدآن تأکید فراوان شده است.

صفایی تصریح نمود : در خانواده که تعریف آن این است که مجموعه ای از انسان ها که پدر و مادر با پیوند زناشویی تشکیل مجموعه ای می دهند و فرزندانی از این دو آفریده می شوند و در کنار هم زندگی می کنند و در یک فضای مرتبط امور زندگی را می گذرانند. آغاز این تشکیل خانواده که با ازدواج شروع می شود خداوند فرموده است نقطه آغازین زندگی خانوادگی و تشکیل خانواده رحمت است یعنی مهربانی.« ومِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً» یعنی آغاز زندگی بین یک زوج ، زن، شوهر آغازش با مهربانی است و یکی از فلسفه ها و اهداف ازدواج ایجاد و استمرار مهربانی و ارتقاء سطح مهربانی، یعنی زن و شوهر باید هر روز به مهربانیشان به یکدیگر، به صمیمیت و انس و محبت و عشقشان به یکدیگر باید افزون شود. اگر یک سال ازدواج کردند به اندازه یک سال این عمر مودت است اگر ده سال شد باید ده برابر انس و صمیمیت باشد.

خداوند می فرماید از آیات خداوند است مثل آیه قرآن خانواده، یک خانواده آیتی از آیات الهی است و مقدس است خانواده مثل آیات شریفه.« وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ» ای مردم خداوند از جنس شما همسران آفریده که در کنار هم خانواده تشکیل دهید، چرا؟، تا این خانواده و همسر مایه آرامش شما باشد و خود خداوند بین شما زن و شوهر محبت قرار داده، مودت و صمیمیت قرار داده، عشق و علاقه به پیوند قرار داده و از آن طرف رحمت و مهربانی.

به همین جهت اگر مردی، زنی در متن خانواده نگاه مهربانانه ، محبت و صمیمیت نسبت به همسر و فرزندان نداشته باشد، شوهر، همسر این طور نباشد خلاف خدا عمل کرده است. خداوند می فرماید من بین همسران مودت و رحمت قرار دادم و یک زن یا یک مرد بیاید و مودت و رحمت را از خانواده اش بگیرد، نا مهربانی کند، با همسرش صمیمی نباشد.

حضرت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت : برخی از زنان گله دارند و می گویند شوهر ما در بیرون و با دیگران بسیار صمیمی هستند اما وقتی وارد خانه می شوند با هیچ کس صمیمی و مهربان نیستند. عزیزان این خلاف راه خدا و سبک زندگی اسلامی است. مرد وقتی وارد خانه می شود باید هدیه محبت و صمیمیت و مودت بیاورد، با وجودش خانه عطر محبت پدر و شوهر احساس شود، مهربانی او احساس شود، وقتی نیست کمبودش احساس شود. نه اینکه در بیرون آن چنان باشد و در خانه این چنین. زنان و همسران نیز همین طور باید خانه آن ها عطر محبت و عشق به شوهر و فرزندان باشد، وجود مبارک زن در خانه باید چنان باشد که اگر نیم ساعت خانه نباشد تمامی اهل خانه احساس تنهایی کنند، احساس کمبود سرچشمه محبت کنند، سرچشمه مهربانی کنندو به همین خاطر است که ریشه اصلی بنیان خانواده مودت، محبت بر اساس ایمان به خدا و تقوای الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید نمود:اگر می خواهیم اسلامی زندگی کینم بیاییم خانواده ای پر از ایمان به خدا و تقوای الهی و اخلاق با رنگ مهربانی و محبت مهندسی کنیم و مدیریت کنیم .

این را زندگی اسلامی و سبک خدایی زندگی کردن است. عزیزان اهل فرهنگ، مدیران فرهنگی،نخبه های فرهنگی این مهم در جامعه تبلیغ کنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی در خطبه دوم گفت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در نشست ها و دیدارهای مختلف بر عنصر اهمیت فرهنگ تأکید فراوان داشته و فرهنگ را بعنوان یک هوا که همه به آن نیاز دارند و اگر سالم باشد مردم و جامعه سالم و اگر مسموم باشد جامعه دچار مسمومیت روحی و روانی خواهد شد نام برده و تأکید کرده و به همین جهت مسئولان فرهنگی نظام باید در عرصه سند چشم انداز فرهنگی و نقشه جامع فرهنگی کشور عنایت داشته باشند و مدیریت جامع فرهنگی در جامعه ما باید حاکم باشد.

صفایی گفت : تا کنون تهاجم فرهنگی دشمن ما را دچار شکست فرهنگی نکرده. با هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش های دلسوزانه انقلابی فرهنگ اما آسیب ها زده. اشکال مختلفی از این آسیب ها وجود دارد، آسیب خانوادگی، آسیب اجتماعی، آسیب اداری و کاری اما منجر به شکست فرهنگی نشد و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف است .

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تسلیت جان باختن دانش آموزان در حادثه آتش سوزی در یکی از کلاس‌های درس زاهدان گفت: در یکی از مدارس به خاطر آتش سوزی و واقعاً حادثه بسیار دلخراشی است عزیزانی که الآن در فکر آن هستند که آن مدارس را ایمن سازی کنند، عزیزان، مسئولین قبل از حادثه این کار کنید، حادثه که ایجاد شد دیگر آن آسیب آمده و نوشدارو بعد از مرگ است.

مسئولان عنایت کنند و در استان بوشهر من قبلاً هم عرض کردم بسیاری از مدارس ما دارای امکانات گرمایشی ایمن نیست، بنده از نزدیک مشاهده کرده ام ، بارها به مسئولان گفته ام ولی نیاز به کمک همه دارد و تنها آموزش و پرورش نمی تواند این بودجه را تأمین کند. خیرین، خیرین مدرسه ساز، خیرین عمومی، مسئولانی که در استان بوشهر تلاش می کنند کمک کنند به این مسأله این سازی در عرصه گرمایشی استان که نکند خدایی ناکرده همین حادثه برای عزیزان ما در استان اتفاق بیافتد. پیشگیری کنید، مردم هم کمک کنند، جاهایی که زکات وجود دارد، الآن من اعلام می کنیم ستاد زکات کمک کند به آموزش و پرورش و در رابطه با مسأله گرمایشی اعتبار اختصاص دهد، از استاندار محترم تقاضا دارم این کار کنند، از خیرین، از هر کس که می تواند این عزیزان و نور چشمان جامعه ما ، این عزیزانی که دارند درس می خوانند به عشق تحصیل آمده اند مدرسه، این پدر و مادر به چشم و دل آن ها را بدرقه می کنند و با جان چشم به راه آن ها هستند نکند خدایی ناکرده دچار مشکل شوند، داغدار شوند، همه کمک کنید، تدبیر کنید.

ان شاءالله هفته آینده، بنده به تمام نمازجمعه های استان عرض می کنم اعلام بکنند یک کارگروه هایی درست شود با همکاری آموزش و پرورش و نیازهای این مدارس ان شاءالله تأمین کنند، مردم کمک کنند، کل کمک های مردمی هفته آینده که اعلام می کنیم با همکاری آموزش و پرورش و دیگران اختصاص داده شود به امنیت گرمایشی مدارس ما. هوا سرد است ، خدایی ناکرده آتش سوزی اتفاق بیافتد چه کسی جواب پدر و مادر را می خواهد بدهد.

ان شاءالله هفته آینده کارگروهی تشکیل شود، اعلام بکنند به استان، خیرین هم وارد شوند، فضای مجازی هم کمک کند، تبلیغ کنند، صدا و سیما هم وارد عرصه شود و یک بودجه مردمی به همراه یک بودجه مصوب در خدمت این مدارس قرار بگیرد. این یک کار ضروری و پیشگیری است ، خدمت به بچه های خودمان است که ان شاءالله عنایت داشته باشید.

نکته دیگری که مردمان عزیز استان به ویژه روستاها گله دارند این است که به آن ها نفت داده نمی شود و برخی از مناطق هم همین طور است و اعلام شده چون گازکشی شده عزیزان به آن ها نفت داده نمی شود و از گاز استفاده کنند.

این عزیزان بودجه ای ندارند، مستمند هستند و نمی توانند بودجه گازکشی در منزل را انجام دهند، حتی پول حق انشعاب را هم ندارند. به جرم اینکه نمی توانند این خرج را بکنند باید سرما را متحمل شوند. الآن که سؤال کردم در آخرین لحظه که می خواستم محضر مبارک شما بیایم گفتند که دارند یک سیستم جدیدی طراحی کنند که بشود. چرا از اول این کار نمی کنیم ؟، حتماً مردم باید جانشان به لب بیاید و اعتراض کنند و بعد این کار را بکنید؟، آن آقایی که در تهران نشسته و برای مردم بوشهر قانون تصویب می کند اشتباه می کند، شما خود گاز دارید، همه امور دارید، در کنار فضاهای گرم نشسته اید و برای فقرای ما در استان بوشهر دارید تصمیم گیری می کنید، اشتباه می کنید، مردم را درک کنید، درد مردم را بدانید، چرا باید یک پیر مرد و یک پیر زن تا صبح بلرزد بخاطر اینکه گازکشی نکرده و شما به او نفت نمی دهید، خوب دوست دارد گاز نکشد، زور است، چرا این کار می کنید و مردم را ناراحت می کنید؟، این مسأله باید تا نمازجمعه هفته آینده اصلاح شود.

هم عزیزانی که در تهران نشسته اند و قانون وضع می کنند دیگر از این قانون های فوق العاده کارشناسی شده وضع نکنند، محبت کنند این کارها نکنند و هم درون استان مردم داری اساس سیاست اسلامی است. این چه سیاستی است که ما باید نفت ندهیم تا گاز بکشند. خوب پول ندارند، شما پول بدهید تا گاز کشی کنند، قسطی کنید با اینکه من بارها گفته ام روی قبوض گاز بیاورید و کم باشد مردم این کار می کنند. در این تنگدستی و فشار اقتصادی نمی توانند این کار بکنند یا دوست ندارند ، به هر علت ، باید آن ها به علت نکشیدن گاز تنبیه انرژی شوند؟، این چه فکر و دیدگاهی است؟، این را کنار بگذارید ، خدمت به مردم کنید و به مردم عشق داشته باشید نه از موضعی با مردم برخورد کنید که اگر این کار بکنید ما این کار می کنیم، شما هیچ کار نمی توانید بکنید.

ان شاءالله مسئولان سریع این را جمع بکنند و در خدمت مردم باشند با افتخار. این مردم ولی نعمت همه مسئولان هستند. این مردم هستند که رأی دادند و شما روی کار آمدید، این مردم هستند که شما خود می گویید مردم سالاری دینی ، در مردم سالاری این طور نباید با مردم برخورد کنی، تکریم کنید مردم، احترام کنید مردم را، مردم را دوست داشته باشید نه با این شکل با مردم برخورد کنید که این صحیح نیست و نگاه مردمی نیست.

صفایی بوشهری گفت : بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده است خدمت به مردم، احترام به مردم اساس کارتان باشد. ان شاءالله عزیزان هم بدون اینکه توجیه کنند و کار را بالا و پایین کنند، تبصره و ماده بزنند انقلابی در خدمت مردم باشند و سریعاً به تمام خانوارهایی که نیاز دارند به نفت و هر یک از عامل های انرژی در رابطه با گرمایش در این هوای سرد در برخی از مناطق ما دچار آسیب نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار