ترامپ: ایران بابت خروج آمریکا از سوریه خوشحال نیست

تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، به رغم آنچه اخبار جعلی می گوید، ایران، روسیه، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر از خروج آمریکا از سوریه خوشحال نیستند، زیرا مجبورند بدون کمک واشنگتن با داعش بجنگند.

کد مطلب: ۸۷۹۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: ایران بابت خروج آمریکا از سوریه خوشحال نیست

به گزارش ایرنا، ترامپ در حالی این ادعا را در مورد ایران مطرح کرده که به اعتقاد بسیاری از ناظرین سیاسی، وی با این بیان به طور عملی مبارزه ایران با تروریسم را مورد تایید قرار داده و جمهوری اسلامی ایران را در صف مقدم مبارزه با تروریسم داعش در سوریه دانسته است.

رئیس جمهوری آمریکا در چند توئیت در دفاع از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه بر آمد و گفت که این تصمیم، امر غریبی نیست.

ترامپ اولین توئیت خود در ارتباط با این مساله را چنین آغاز کرد: خروج از سوریه، مساله عجیبی نبود. من طی سال‌ها برای آن جنگیده‌ام و شش ماه قبل وقتی می‌خواستم به طور رسمی این کار را انجام دهم، با حضور طولانی‌تر (در سوریه) موافقت کردم. روسیه، ایران، سوریه و کشورهای دیگر، دشمن محلی داعش هستند. ما کارمان را آنجا انجام دادیم. وقت بازگشت به خانه و ساختن دوباره (کشور) است.

ترامپ در توئیتی دیگر افزود: آیا ایالات متحده آمریکا می‌خواهد پلیس خاورمیانه باشد، هیچ چیز عایدش نشود، اما جان‌هایی گرانبها و تریلیون‌ها دلار برای محافظت از دیگرانی هزینه کند که تقریبا در همه موارد قدردان آنچه ما انجام می‌دهیم، نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟ زمان آن رسیده است که دیگران بجنگند.

رئیس جمهوری آمریکا توییت بعدی خود در ارتباط با همین موضوع را اینگونه نوشت: روسیه، ایران، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر به رغم آنچه اخبار جعلی می‌گویند، از بابت خروج آمریکا خوشحال نیستند، زیرا اکنون باید بدون ما با داعش و سایرین که از آنها نفرت دارند، مبارزه کنند. من مقتدرترین ارتش جهان را می‌سازم. داعش به ما ضربه بزند، محکوم به فناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار