در نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی مطرح شد:

کهگیلویه و بویراحمد استان برتر کشور در زمینه جذب مربی و دانش آموز

پانا (یاسوج) ـ بر اساس سامانه پیشتاز وابسته به سازمان دانش آموزی کشور، کهگیلویه و بویراحمد استان برتر در زمینه جذب و ساماندهی مربی و دانش آموز اعلام شد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کهگیلویه و بویراحمد استان برتر کشور در زمینه جذب مربی و دانش آموز

نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و رؤسای سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق با دستور کار ذیل و به میزبانی شهر دهدشت برگزار شد:

1ـ جذب پیشتازان 2ـ پایگاه تغذیه سالم 3 ـ بررسی حساب مالی 4ـ واگذاری نظارت امور فرهنگی سرویس مدارس به سازمان 5 ـ ارائه گزارش 3 ماهه

کهگیلویه و بویراحمد استان برتر کشور در زمینه جذب مربی و دانش آموز

در این نشست مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه تا به امروز به اهداف مورد نظر در جذب مربی و دانش آموز رسیده ایم، گفت: ما در سطح کشور جز استان های برتر در زمینه جذب و و ساماندهی هستیم و این نتیجه همکاری و همدلی مسؤلین و مربیان سازمان است.

سید نظام مرادی 5 دی ماه را آخرین مهلت ثبت نام در سامانه پیشتاز بیان کرد و افزود:با توجه به اینکه رتبه استانها لحظه ای عوض می شود برای اینکه موقعیت خودمان را در کشور حفظ کنیم باید این چند روز باقی مانده را پای کاری باشیم.

واگذاری نظارت بر امور فرهنگی سرویس مدارس به سازمان دانش آموزی

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان دانش‌آموزی با دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان به امضا رسید، وظیفه بررسی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رانندگان خودروهای حمل و نقل دانش‌آموزان و انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع در راستای تامین امنیت جسمی، تربیتی و روحی دانش‌آموزان و آرامش خیال والدین به مدت یک سال به سازمان دانش‌آموزی کشور واگذار شد.

او گفت: 3 در صد از درآمد سرویس مدارس به مسائل فرهنگی و بحث آموزش ترافیک به دانش آموزان و اولیا اختصاص داده می شود.

مرادی انتخاب راننده مطمئن برای سرویس‌های مدارس را مهم دانست و افزود: افرادی که را به عنوان راننده سرویس مدارس انتخاب می کنیم باید قابل اعتماد و در شان جایگاه اجتماعی آموزش و پرورش باشد.

ارزیابی فعالیت های پیشتازان استان توسط گروه سازمان دانش آموزی مرکز

سید نظام مرادی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان دانش آموزی استان توسط تیم ارزیاب کشوری مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: با توجه به جایگاهی که در سطح کشوری بدست آوردیم احتمالا تا پایان بهمن ماه، تیم ارزیابی از سوی سازمان دانش آموزی مرکز به استان سفر خواهند کرد تا از تمام گروه ها و رسدهای پیشتازان در شهرستانها و مناطق بازدید کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تاکید کرد: مسؤلان سازمان دانش آموزی شهرستانها و مناطق با تعدادی از مربیان بومی تیم ارزیاب تشکیل دهند و در طول ماه چندین بار از فعالیت های گروه ها مختلف پیشتازان بازدید داشته باشند.

بازنگری فعالیت های سازمان دانش آموزی

مرادی فقط بخشی از برنامه های ابلاغی از سوی سازمان مرکز را قابل اجرا دانست و گفت: ما ملزم به اجرای 50 درصد برنامه های ابلاغی هستیم و 50 درصد دیگر برنامه ها را باید متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان بومی سازی کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تاکید کرد: مسؤلین سازمان دانش آموزی شهرستانها و مناطق برنامه پیشنهادی را که می توانیم در استان اجرا و جایگزین برنامه های ابلاغی کنیم به صورت مکتوب تا 5 دی ماه به استان ارسال کنند تا در جلسه رؤسای سازمان دانش آموزی که 8 و 9 دی ماه در تهران برگزار می شود مطرح شود.

عدم پاسخگویی به موقع مکاتبات

مرادی عدم پاسخگویی به موقع مکاتبات از سوی مسؤلین شهرستان و مناطق را یکی از گلایه های خود و همکاران سازمان دانش آموزی استان بیان کرد و افزود: در بعضی شهرستانها علاوه بر مسؤلین سازمان دانش آموزی یک نفر نیز به عنوان رابط امور مربوط به سازمان را پیگیری می کنند، ولی متاسفانه تا الان تمامی شهرستاها و مناطق یا نسبت به برنامه های ابلاغی استان پاسخگو نبودند یا اینکه به موقع و دقیق مستندات برنامه های خود را ارائه نمی دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار