راه اندازی دستگاه CRRT در بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند

بیرجند( پانا) رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی بیرجند گفت: نخستین بار در خراسان جنوبی دستگاه همودیالیز به روش CRRT در بخش آی سی یو جراحی قلب بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دستگاه CRRT در بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند

سید مرتضی وجدان، رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی رازی بیرجند گفت: برای اولین باردر استان، انجام همودیالیز به روش CRRT برای بیماران بدحالی که امکان دیالیز معمولی را ندارند در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی انجام شد.

سید مرتضی وجدان، با بیان اینکه این دستگاه برای بیماران نارسایی کلیوی که بخش های ویژه ی بیمارستان بستری هستند تهیه شده است افزود: بیماران نیازمند همودیالیز در بخش های ویژه دچار اختلالات قلبی، عروقی، تنفسی مشکلات Sepsis و آریتمی و تغییرات همودینامیک هستند.

وی افزود: دیالیز این افراد به طور متناوب با مخاطراتی روبروست و از طرفی انتقال آنان به بخش همودیالیز خالی از خطر نیست در چنین وضعیتی استفاده از درمان طولانی مدت و آهسته همودیالیز برای این بیماران با استفاده از دستگاه CRRT گزینه ی مناسبی است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند، هزینه این دستگاه را 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دستگاهCRRT پیشرفته ترین دستگاهی است که می توان دیالیز را برای بیماران گروه های سنی مختلف، حتی زیر ۱۵ سال، فشار خون پایین و بدون محدودیت برای بیماران دچار بیماریهای عفونی از جمله HBV - HIV - HCV با سیستم کاملاً بسته و یکبار مصرف و استریل انجام دهد.
وجدان افزود: هم اکنون دستگاه CRRT، به صورت پرتابل بر بالین هر بیمار بدون جابجایی به صورت آهسته و مداوم و بدون صدمات جانبی انجام می شود.

در حال حاضر 5 نفر از پرستاران بیمارستان فوق تخصصی رازی آموزشهای لازم برای کار با این دستگاه را فرا گرفتند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار