ادعای رسانه‌های غربی : سفیر ایران از آلبانی اخراج شد

سخنگوی وزارت امور خارجه آلبانی: با اسرائیل مذاکره داشته‌ایم

تهران (پانا) - رسانه‌های غربی از اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران از آلبانی خبر داده‌اند.

کد مطلب: ۸۷۹۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ادعای رسانه‌های غربی : سفیر ایران از آلبانی اخراج شد

برخی خبرها و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های غربی، حکایت از آن‌ دارد که دو تن از دیپلمات‌های ایرانی در آلبانی، به دلایلی که ادعا می‌شود مربوط به امنیت ملی این کشور است، اخراج شده‌اند.

ایسنا در همین زمینه به نقل از رادیو لیبرتی نوشت: «جمهوری آلبانی دو دیپلمات ایرانی را به دلایل مربوط به امنیت ملی اخراج کرده است که به گفته یکی از مقامات آمریکایی یکی از این افراد سفیر تهران در بالکان بوده است.»

ادلیرا ‌پرندی، سخنگوی وزارت‌امورخارجه آلبانی، به خبرنگاران گفت که این دیپلمات‌ها به آنچه «دست داشتن در فعالیت‌هایی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند»و «تخطی از موقعیت دیپلماتیک خود»، عنوان شده است، مظنون بودند.

یک سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور به آسوشیتدپرس گفت که به دنبال این اخراج‌ها مذاکراتی با کشورهای دیگر از جمله اسرائیل انجام گرفته است.

مقامات آلبانیایی در مورد هویت دیپلمات‌ها و تخلفات منتسب به آن‌ها به تفصیل توضیح ندادند.

همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در پیامی توئیتری تاکید کرد که ادی‌راما، نخست‌وزیر آلبانی، «به تازگی سفیر ایران را با این پیام به رهبران ایرانی که حمایتشان از تروریسم قابل تحمل نخواهد بود، سفیر ایرانی را اخراج کرد.»

او همچنین نوشت: «ما از نخست‌وزیر راما و مردم آلبانی در حالی که آنها با رفتار بی‌ملاحظه ایران در اروپا و سراسر جهان مقابله می‌کنند، حمایت می‌کنیم.»

بولتون در ادامه اظهاراتی بی‌اساس، از این دو دیپلمات به عنوان «دو عنصر ایرانی که فعالیتی تروریستی در آلبانی را طرح‌ریزی کرده‌اند»،یاد کرد.

خبرگزاری رویترز در همین زمینه نوشته که یک دیپلمات ایرانی که از این خبرگزاری با او تماس گرفته شده، پاسخگوی سوالات نبوده، همچنین هیچ فردی در سفارت ایران در تیرانا پاسخگوی تماس‌های خبرنگاران این خبرگزاری نبوده است.

تا این لحظه هیچ مقام مسئولی در ایران، ادعاهای مطرح شده از سوی خبرگزاری‌های غربی را پاسخ نداده است. وزارت امور خارجه نیز مسئله اخراج دو دیپلمات ایرانی به ویژه سفیر کشورمان در آلبانی را تایید یا تکذیب نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار