جهانگیری: تمام امکانات برای نجات مصدومان آتش سوزی مدرسه زاهدان بکار گرفته شود

تهران (پانا) - معاون اول‌ رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی، جان باختن سه دانش آموز در حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان را تسلیت گفت و بر لزوم بکارگیری کلیه امکانات پزشکی برای نجات جان مصدوم این حادثه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۹۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: تمام امکانات برای نجات مصدومان آتش سوزی مدرسه زاهدان بکار گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر دردناک و غم انگیز جان باختن سه نفر و مجروحیت یکی از نونهالان عزیزم در حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه شهر زاهدان موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

این مصیبت اندوهبار که قلب مردم ایران را جریحه دار کرد، به عموم ملت ایران، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به ویژه خانواده های عزادار از صمیم قلب تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای مجروح حادثه شفای عاجل و برای خانواده های عزادار صبر و اجر مسئلت دارم.

لازم است وزیر محترم آموزش و پرورش، استاندار محترم استان و مسئولان دستگاه های ذی ربط ضمن بکارگیری کلیه امکانات پزشکی برای نجات جان مصدوم عزیز حادثه و نیز رسیدگی و ارائه کمک های لازم به خانواده های ارجمند داغدار، نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه تلخ و برخورد با متخلفین این اتفاق ناگوار اقدام و نتیجه را در اسرع وقت به اطلاع مردم بزرگوار ایران برسانند.

صبح روز سه شنبه یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیرانتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از آنان به نام های مونا خسرو پرست، صبا عربی و یکتا میرشکار جان خود را از دست داده اند.

پیکر این سه دانش آموز پایه اول حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه اسوه حسنه زاهدان چهارشنبه تشییع و خاکسپاری شد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: در پی وقوع حادثه دلخراش آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه در زاهدان، مجوز این مدرسه تعلیق شد.

'امیرعلی نعمت الهی' اظهار داشت: مدرسه پیش دبستانی و دبستانی غیردولتی ناحیه 2 زاهدان فاقد گواهی استحکام بنا از اداره کل تجهیز و نوسازی استان زاهدان بود و به نوعی دچار قصور و تخلف شده است که علاوه بر اقدامات قضایی توسط دادستان زاهدان، از لحظات اولیه حادثه نیز حسب دستور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش بلافاصله نماینده ویژه وی به منطقه اعزام شد و در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار