مدیر اداره آموزش و پرورش چهاردانگه: تعامل و رقابت علمی با کشورهای پیشرفته درگروتوجه به امر پژوهش است

چهاردانگه ( پانا ) - مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در سالن اجتماعات اداره‌ آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر اداره آموزش و پرورش چهاردانگه: تعامل و رقابت علمی با کشورهای پیشرفته درگروتوجه به امر پژوهش است

در این مراسم سعیده سید مومن، رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با تاکید بر اینکه پژوهش همچون نعمتی است و از این نعمت باید به درستی استفاده شود، اظهارکرد:ما به‌ عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، پژوهشگران و پژوهش محوری را باید در اولیت‌‌‌‌های برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار دهیم.

او بیان کرد: با توجه به سند تحول بنیادین که نظام آموزش و پرورش را از یک نظام صرفا آموزشی و حافظه محوری به نظام پژوهشی و نوآوری در جهت تربیت نسلی خلاق و پرسشگر تبدیل خواهدکردوما هم اگربه دنبال توسعه همه جانبه کشور باشیم باید امر پژوهش را جدی بگیریم واگر به دنبال تعامل و رقابت علمی با سایر کشورها پیشرفته هستیم باید در زمینه مقالات علمی،پژوهشی و یافته های علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سید مومن بیان کرد:اگر دانش آموزان در فضای مدرسه با روحیه پژوهشگری رشد کنند در دانشگاه می‌توانند با تبدیل فرصت ها در برنامه ریزی‌های علمی در جهت دستیابی بر یافته های جدید و تبدیل علم و ثروت و خود کفایی کشور گام های موثری بردارند.

در این مراسم دانش‌آموزان پژوهشگر پایه دهم تجربی دبیرستان شهید وجدانی پاک آزمایش هایی در رابطه با رشته های شیمی و زیست از جمله تشخیص گروه خونی، اضافه وزن و... انجام دادند.

تجلیل از بیست و شش معلم برتر و دانش آموزان خلاق و پژوهنده از دیگر بخش های جنبی مراسم بود.

/ خبرنگار : فاطمه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار