مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند :62 مدرسه بیرجند دونوبته اداره می‌شود

بیرجند(پانا) ـ ضیائی با بیان اینکه در مجموع 357 کلاس درس در سال تحصیلی 96-97 کمبود داشتیم که با افزایش تراکم کلاس ها، دونوبته کردن مدارس، استفاده چند بعدی از فضاهای در اختیار آموزش و پرورش و اجاره فضاهای مورد تایید اداره نوسازی مدارس این کمبود فضای آموزشی در بیرجند را مدیریت کردیم، گفت: در شهرک‌های اقماری بیرجند از کانکس برای فضای آموزشی استفاده می شود و در حال حاضر به دلیل کمبود فضای آموزشی 62 مدرسه بیرجند دو نوبته اداره می شود.

کد مطلب: ۸۷۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش  شهرستان بیرجند :62 مدرسه بیرجند دونوبته اداره می‌شود

«محمدرضا ضیائی» مدیر آموزش و پرورش بیرجند امروز (28 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شهرستان بیرجند 60 هزار دانش آموزان و چهار هزار و 200 همکار فرهنگی وجود دارد.

او درادامه گفت : توجه به نزدیکی امتحانات آموزش و پرورش در نوبت اول، توصیه‌هایی برای سالم‌تر برگزار شدن امتحانات برای والدین داریم تا نتایج حاصله برپارتر باشد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به مشکلات کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات، گفت: با کمبود شدید فضای آموزشی در بیرجند به دلیل افزایش مهاجرت روستاییان در اثر خشکسالی ها و افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم.

تنبیه بدنی درمدارس ممنوع

مدیر آموزش و پرورش بیرجند بیان کرد: اگر موردی از تنبیه دانش آموزان در مدارس اتفاق بیافتد از مدیران درخواست شده تا موضوع را به کارشناس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش برای پیگیری انعکاس دهند و همچنین والدین می توانند شکایات خود را به صورت حضوری و یا با شماره تماس 2- 32394240 منعکس کنند تا اقدامات قانونی انجام شود.

وی درخصوص تنبیه بدنی دانش آموزان، تصریح کرد: براساس قانون تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس ممنوع است و تاکنون تنها یک مورد تنبیه بدنی به آموزش و پرورش گزارش شده که پرونده در حال بررسی و پیگیری است.

ضیائی با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی فرابخشی است، افزود: باید تمام نهادها و خانواده ها برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان احساس مسئولیت داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب در کودکان و نوجوانان در مدارس اجرا می شود، عنوان کرد: همچنین طرح مهارت‌های مقابله با مفاسد برای دانش آموزان برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند بیان داشت: تاکنون 240 دوره آموزش تخصصی در راستای اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و 690 کارگاه آموزشی عمومی برای خانواده‌های دانش آموزان برگزار شده است.

بخاری گازی و نفتی چکه‌ای نداریم

وی به وضعیت وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس شهرستان بیرجند اشاره و از راه‌اندازی سیستم گرمایشی در سه مدرسه جدید خبر داد و گفت: در هیچ مدرسه‌ای از سیستم خطرساز نظیر بخاری گازی و بخاری‌ نفتی چکه‌ای استفاده نمی‌شود البته تعداد محدودی از مدارس برای گرمایش از بخاری نفتی کاربراتوری استفاده می‌شود.

سهمیه استخدامی آموزش و پرورش بیرجند افزایش یابد

ضیائی با اشاره به اینکه امسال کمبود نیروی انسانی به این معنا که کلاس درسی خالی از معلم باشد در شهرستان بیرجند نداشته‌ایم، عنوان کرد: اما برای سنوات آینده باید آموزش و پرورش در بحث تامنی نیروی انسانی به صورت ویژه دیده شود چرا که نیروهای آموزش و پرورش بیرجند در حال بازنشسته شدن هستند لذا باید سهمیه استخدامی آموزش و پرورش بیرجند افزایش یابد

به گفته وی البته در تابستان امسال آموزش و پرورش بیرجند با کمبود معلم مواجه بوده است اما با تدابیری این کمبودها مدیریت شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با ابراز خرسندی از بالا بودن وضعیت پوشش تحصیلی در بیرجند از میانگین کشوری، مطرح کرد: دانش‌آموز مانده از تحصیل در آموزش و پرورش بیرجند وجود ندارد.

ضیائی با یادآوری اینکه سال گذشته 31 پایگاه برای دانش‌آموزان در معرض افت تحصیلی تشکیل و 600 ساعت کلاس آموزشی رایگان برای این دانش‌آموزان برگزار شده، تصریح کرد: یکی از اهداف آموزشی ما پوشش 100 درصدی دانش‌آموزی است به طوری که در سال گذشته 133 دانش‌آموز در روستاها در قالب 54 سرویس رایگان به مدارس همجوار برای تحصیل هدایت شدند.

62مدرسه درشهرستان بیرجند 2نوبته اداره می شوند

ضیائی با بیان اینکه در مجموع 357 کلاس درس در سال تحصیلی 96-97 کمبود داشتیم که با افزایش تراکم کلاس ها، دونوبته کردن مدارس، استفاده چند بعدی از فضاهای در اختیار آموزش و پرورش و اجاره فضاهای مورد تایید اداره نوسازی مدارس این کمبود فضای آموزشی در بیرجند را مدیریت کردیم، گفت: در شهرک‌های اقماری بیرجند از کانکس برای فضای آموزشی استفاده می شود و در حال حاضر به دلیل کمبود فضای آموزشی 62 مدرسه بیرجند دو نوبته اداره می شود.

هوشمند سازی 90 درصد مدارس شهر بیرجند

وی از هوشمند سازی 90 درصد مدارس شهر بیرجند خبر داد و با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب در کودکان و نوجوانان در مدارس اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند بحث آسیب‌های اجتماعی را موضوعی فرابخشی دانست، افزود: باید تمام نهادها و خانواده ها برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان احساس مسؤولیت داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.

کمبود 102 کلاس درس در مهرشهر بیرجند

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث بیان کرد: مدرسه 12 کلاسه دکتر مصلی‌نژاد، 12 کلاسه دکتر حسین‌زاده مهرشهر، 12 کلاسه کمیساریای اتباع خارجی، 6 کلاسه ترابی‌زاده چهکند، 12 کلاسه دکتر شکوهی، 12 کلاسه امیرآباد،6 کلاسه شقایق حاجی‌آباد، 2 کلاسه علی‌آباد لوله، استثنایی بانک ملی مهرشهر، کاردانش شمال شهر و 9 کلاسه حاجی‌آباد از جمله پروژه ‌های در دست احداث است.

69 کلاس درس در شهرک‌های اقماری بیرجند نیاز است

مدیر آموزش و پرورش بیرجند از کمبود 102 کلاس درس سال گذشته در مهرشهر بیرجند خبر داد و اظهار داشت: در سال 97 به غیر از مدارس ساخته شده 102 کلاس درس کمبود داشتیم.

ضیائی با بیان اینکه 69 کلاس درس در شهرک‌های اقماری شهرستان بیرجند نیاز است تصریح کرد: سال گذشته در مسکن‌های مهر نیز 244 کلاس درس و 25 مدرسه کمبود داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار