معاون نظارت شورای شهر تهران تشریح کرد

چرا پروژه‌های دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران به سرانجام نرسید

تهران (پانا) - معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ابهاماتی که در زمینه پیشرفت پروژه‌های شهری وجود دارد، درباره واقعی بودن میزان پیشرفت پروژه‌ها توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۷۹۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
چرا پروژه‌های دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران به سرانجام نرسید

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پانا گفت: پروژه‌های شهری بر اساس فرمولی اعلام می‌شود که امکان دست بردن در آن فرمول وجود ندارد و معمولا میزان پیشرفت‌هایی که برای پروژه‌ها اعلام می‌شود واقعی هستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: معمولا میزان پیشرفت پروژه بر اساس چک لیستی است که بر مبنای آن اعلام می‌شود، به طور مثال فونداسیون، سفت کاری و تاسیسات در یک پروژه با اعداد مشخصی هستند که این اعداد جمع زده می‌شود و پیشرفت کار اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران مبنی بر اینکه بیش از 90 درصد بسیاری از پروژه‌هایی که شهردار بوده تکمیل است و چرا پروژه‌ها تکمیل نمی‌شود، گفت: حتما دلایلی دارد و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که پروژه‌ها تکمیل نشده است از جمله اینکه می‌تواند دلایل حقوقی داشته باشد یا به دلیل اختلاف کارفرما و پیمانکار متوقف شده باشد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: پروژه‌هایی که درصد کمی از پایان کار آن باقی مانده و متوقف شده است عمدتا نمی‌تواند به دلایل تأمین منابع مالی متوقف شده باشد بلکه منابع غیرمالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار