آموزش و پرورش پژوهش محور نیاز جامعه امروز است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد که داشتن آینده ای علمی و درخشان نیازمند آموزش و پرورشی پژوهش محور برای کشور است.

کد مطلب: ۸۷۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پژوهش محور نیاز جامعه امروز است

ابراهیم محمدی در آیین تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و دانش آموز استان افزود: نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور مستلزم برداشتن موانع پژوهشی و افزایش بودجه و اعتبارات این بخش است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین سند مادر برای نظام تعلیم و تربیت است و بر مبنای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه و تدوین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهار داشت: ۹۵۷ طرح اقدام پژوهی در استان انجام شده است که ۱۹۱طرح آن به مرحله استانی راه یافته است که از این بین ۱۰طرح منتخب شده و در نهایت یک طرح موفق به کسب رتبه کشوری شد.

محمدی گفت: اقدام پژوهی کاری تحقیقی، عملی است که معلم موضوع مورد نظر را در کلاس مشاهده می کند در پی یافتن راه حلی برای مساله بوده ، مراحل آن را طی نموده و سپس آن را اجرا می کند و تجربه این مسیر را در قالب اقدام پژوهی بعنوان نمونه ای از کارهای تحقیقی و عملی به اشتراک می گذارد.

وی اضافه کرد: دربین 22 کشور پیشرو در شاخص های علمی و فن آوری ایران کشور 19 می باشد که بیانگر توجه بیشتر و اهتمام مسئولان به این حوزه است.

محمدی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور مستلزم برداشتن موانع پژوهشی و افزایش بودجه آن است گفت: یکی از بندهای سند تحول بنیادین که سند مادر برای نظام تعلیم و تربیت است و بر مبنای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد، توسعه فرهنگ تحقیق و فرهنگ یادگیری و یاددهی متنوع می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار