داستان نخستین مردی که قدم بر ماه گذاشت

تهران (پانا) - فیلم «نخستین مرد» ساخته دمیان شیزل راوی داستان زندگی «نیل آرمسترانگ» نخستین فضانوردی است که قدم بر ماه گذاشت.

کد مطلب: ۸۷۹۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
داستان نخستین مردی که قدم بر ماه گذاشت

به گزارش سایت رپ، «نخستین مرد» (First Man) بازسازی یکی از بزرگترین مقاطع تاریخ بشریت است. این فیلم داستان نخستین انسانی را به تصویر می‌کشد که بر ماه قدم گذاشت.

فیلم ساخته دمیان شیزل است که دو سال پیش با فیلم «لالالند» موفقیت‌های بزرگی به دست آورد. رایان گاسلینگ در این فیلم نقش «نیل آرمسترانگ» فضانورد ناسا را بازی می‌کند که طی پروژه آپولو 11 در سال 1969 به کره ماه رفت.

«نخستین مرد» پس از نزدیک به یک ماه اکران در سینما‌های جهان به فروشی معادل ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت.

دمیان شیزل در این اثر بیشتر بر زندگی شخصی نیل آرمسترانگ تمرکز کرده است؛ زمانی که فضانورد درحال آماده شدن برای سفر پرخطرش به فضا، به سوی ماه، است.

داستان فیلم به حوادثی همچون مرگ دختر دوساله‌ آرمسترانگ «کارن» می‌پردازد که بر اثر تومور مغزی در سال 1962 درگذشت. در صحنه‌ای از فیلم آرمسترانگ را می‌بینیم که دستبند دخترش را در مشت می‌فشارد، بعد هم آن را با خود به ماه می‌برد و پیش از بازگشت به زمین آن را به دهانه حفره غول‌پیکر ماه پرتاب می‌کند.

اما این بخش داستان چقدر اقعی است؟ آیا آرمسترانگ واقعا دستبند دخترش را به دهانه انداخت؟ هیچ‌کس نمی‌داند. بر اساس اظهارات یکی از مطلعان پروژه، آرمسترانگ هیچ‌وقت درباره این موضوع حرفی نزد، اما خواهرش احساس می‌کند که او احتمالا این کار را انجام داده است؛ با توجه به اینکه آرمسترانگ 11 دقیقه روی ماه، جایی که دهانه شرقی شناخته می‌شود، تنها بود. جایی که چشمی شاهد و ناظر لحظه خلوت نخستین مرد و ماه نبود.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار