رئیس شورای حکام اپدیم

آسیا - اقیانوسیه مستعدترین منطقه وقوع بلایای طبیعی است

تهران (پانا) - رئیس شورای حکام اپدیم گفت منطقه آسیا - اقیانوسیه مستعدترین منطقه جهان از حیث وقوع بلایای طبیعی است و پیامدهای فاجعه بار اقتصادی و انسانی آن در آن وسیع است.

کد مطلب: ۸۷۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آسیا - اقیانوسیه مستعدترین منطقه وقوع بلایای طبیعی است

سید حمید پورمحمدی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس مدیریت بلایا (اپدیم)، افتتاح و راه‌اندازی مقر اپدیم را رویدادی بسیار مهم و به یاد ماندنی درباره انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر بلایا در کشورهای عضو اسکاپ از طریق از میان برداشتن شکاف‌های اطلاعاتی و تقویت دانش برای کاهش مخاطرات بلایا خواند.

وی در مراسم آغاز به کار سومین نشست شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسی برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (APDIM)ضمن تشکر از مشارکت و همکاری اعضای شوای حکام بیان کرد: راه‌اندازی مرکز اپدیم می‌تواند نقطه‌ شروع مناسبی در توسعه و تحقق همکاری‌های جنوب- جنوب در فضای بین‌المللی نیز باشد.

رئیس شورای احکام اپدیم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر آمادگی خود را جهت مشارکت در اهداف فوق در قالب برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در زمینه بلایا و گرد و غبار در بم و همچنین نشست تخصصی مشورتی در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای تاب‌آوری در برابر حوادث تدریجی مانند طوفان گردو غبار و مدیریت اطلاعات بلایا در تهران، اعلام داشته است.

پورمحمدی بیان کرد: امیدوارم با تکیه بر تجربه، تخصص و خرد جمعی کشورهای عضواسکاپ، بتوانیم نهاد منطقه‌ای اپدیم را در تهیه و هدایت قدرتمند برنامه‌های استراتژیک آن، یاری کنیم.

وی گفت: منطقه آسیا- اقیانوسیه، مستعدترین منطقه جهان از حیث وقوع بلایای طبیعی‌است که هم پیامدهای فاجعه بار اقتصادی و انسانی آن در این منطقه بسیار وسیع است و هم تهدیدی جدی برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در منطقه به شمار می‌رود.

پورمحمدی با ابراز خرسندی از برگزاری سومین جلسه شورای حکام اپدیم در تهران اظهار کرد: خوشوقتم به استحضار برسانم که دبیرخانه اسکاپ، سرکارخانم لیتیزیا روسانو را به عنوان رییس مرکز اپدیم در تهران معرفی کرده است.

وی افزود: مایلم مراتب قدردانی صمیمانه دولت متبوع خود، جمهوری اسلامی ایران را نسبت به زحمات درخور تقدیر و همچنین همکاری صادقانه دبیر اجرایی محترم اسکاپ و نیز تیم تحت مدیریت ایشان که در راستای تاسیس مرکز اپدیم صورت پذیرفت ابراز کرده و انتخاب شایسته سرکارخانم روسانو را هم به ایشان تبریک عرض می‌کنم.

پورمحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می‌داند که از تمام تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی خود برای تقویت اپدیم و کمک به رئیس مرکز استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار