عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا

امینی‌فرد، نماینده مجلس مطرح کرد: پیش‌بینی رشد 30 درصدی بودجه سلامت در سال 98

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وضع سلامت در لایحه بودجه گفت با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها که در کشور حاکم است پیش‌بینی می‌شود که بودجه سلامت بین 20 تا 30 درصد رشد داشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۹۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
امینی‌فرد، نماینده مجلس مطرح کرد: پیش‌بینی رشد 30 درصدی بودجه سلامت در سال 98

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره بودجه 98 گفت: در هنگام تصویب بودجه سلامت باید موارد مختلفی در کمیسیون بهداشت مد نظر قرار بگیرد از جمله اینکه با توجه به نوسانات ارزی که در سال جاری با آن مواجه شدیم قیمت تجهیزات پزشکی و داروها افزایش چندبرابری داشته است و باید مابه‌التفاوت آن برای دریافت ارز دولتی مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنچه که به عنوان بودجه سلامت یاد می‌شود، مجموعه وزارت بهداشت است که کل اعتبارات وزارت بهداشت اعم از حقوق پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی، کادر درمان، امور جاری بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها را شامل می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات فعلی وزارت بهداشت گفت: اکنون در موضوع نیروهای وزارت بهداشت وضع خوبی نداریم و از لحاظ عمران و ساختمان بیمارستان‌ها با مشکل مواجه هستیم. همچنین در تامین بدهی‌های بیمه سلامت به شرکت‌های دارویی نیز مشکلاتی وجود دارد که مدیریت آنها نیاز به تأمین بودجه لازم دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون 10 درصد منابع مربوط به هدفمندی و همچنین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص دارد که اگر از سوی دولت کامل اجرا شود، بخشی از مشکلات نظام سلامت حل می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره استانی‌شدن بودجه وزارت بهداشت گفت: این موضوع در موقعیت کنونی که دانشگاه‌‌های علوم پزشکی با کسری بودجه مواجه هستند، امکان‌پذیر نیست.

امینی‌فرد درباره رفع مشکلات بیمه سلامت در بودجه سال آینده نیز گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه بودجه سازمان بیمه سلامت بر مبنای حق بیمه باید تنظیم شود. سازمان بیمه سلامت در سال‌های گذشته هر سال با کسری قابل توجه بودجه روبرو شده است که لازم است این موضوع در بودجه 98 مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره ادامه اجرای طرح تحول سلامت نیز گفت: این طرح با هماهنگی مجلس و دولت اجرا شد و نباید وزارت بهداشت را برای اجرای در لایحه بودجه 98 تنها گذاشت چون این طرح آسیب می‌بیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار