دیدار و گفتگوی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با سفیر ایران در اسپانیا

تهران (پانا) - دکتر کریمی در ادامه سفر به اسپانیا با دکتر قشقاوی سفیرکشورمان دیدار و در زمینه مسائل و مشکلات مدارس خارج از کشور گفتگو نمودند.

کد مطلب: ۸۷۸۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار و گفتگوی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با سفیر ایران در اسپانیا

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، دکتر غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید اسپانیا با دکتر قشقاوی سفیر کشورمان در اسپانیا دیدار و گفتگو نمود.

در این ملاقات که در ادامه حضور دکتر کریمی در نشست سیاست های عمومی در زمینه آموزش پناهندگان در مادرید اسپانیا انجام شد طرفین در خصوص مسائل و چالش های مدارس خارج از کشور بحث و گفتگو نمودند.

در ابتدا دکتر قشقاوی با توجه به فعایت طولانی در دستگاه دیپلماسی کشور و مسئولیت های معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه ارتباط نزدیکی با چالش ها و مسائل مدارس خارج از کشور داشته اند که بر همین اساس در خصوص انتخاب معلمان، اعزام معلمان و تمهیدات لازم در خصوص تداوم فعالیت مدارس ایران در خارج از کشور مطالبی خدمت دکتر کریمی بیان نمودند.

سپس دکتر کریمی ضمن تشکر از دکتر قشقاوی به سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس خارج از کشور اشاره نمود و توضیحات لازم را در این خصوص ارائه نمود.

سفیر کشورمان در اسپانیا با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل فرزندان کارگزاران نظام در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بر ضرورت ادامه فعالیت این مدارس تاکید نمود. وی همچنین افزود با توجه به چالش های پیش روی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این مدارس استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ایرانیان مقیم در خارج از کشور می تواند به عنوان راهکاری جهت اداره مدارس ایران در خارج از کشور پیشنهاد گردد.

شایان ذکر است در این ملاقات دکتر اسماعیلی رایزن فرهنگی کشورمان و کاشانی معاون سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار