معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت: از ظرفیت‌های موجود برای تقویت حوزه کارآفرینی استفاده کنیم

تهران (پانا) - معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از ظرفیت‌های موجودجامعه و دستگاه‌ها برای تقویت حوزه کارآفرینی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت: از ظرفیت‌های موجود برای تقویت حوزه کارآفرینی استفاده کنیم

برات قبادیان در برنامه پرسشگر شبکه آموزش گفت: «در حیطه کارآفرینی نمی‌توان آموزش عالی را به تنهایی مقصر بدانیم، یا از آن سو وزارت صنعت را. کل جامعه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کند که صنعت بخشی از آن است. کار دانشگاه‌های نسل اول و دوم به طور سنتی آموزش بوده و صحبتی از کارآفرینی نمی‌کردند.»

او به گذار از جامعه سنتی به جامعه دانش‌محور اشاره کرد و گفت: «در دل این تغییرات و بررسی‌ها، چیزی به نام دانشگاه کارآفرین خلق شده و در دانشگاه نسل سوم به مهارت‌ها و توانایی‌های جامعه دانشگاهی بها داده‌اند.»

او افزود: «متولی بخش پژوهش، شورای عالی عتف است و دبیرخانه آن در وزارت علوم قرار دارد و مابقی دستگاه‌ها همکاری می‌کنند. اگر ایرادی داریم باید آن را از برنامه‌ریزی‌های اساسی بدانیم وگرنه اگر از بخش‌های صنعتی سوال کنیم آن‌ها می‌گویند خودشان واحد R&D دارند.»

قبادیان افزود: «بحث ما این است که چگونه باید دانشگاه‌ها را به این سمت و سو بیاوریم. این تحول در دانشگاه رخ نداده است. دانشگاه کارآفرین ویژگی‌های متمایزی دارد. آیا دانشگاهای ما این ویژگی‌ها را دارند؟ نخست به لحاظ ساختار سازمانی است و اینکه بین دانشگاه و محیط تعامل قوی وجود داشته باشد. آیا استادان ما آموزش دیده‌اند؟ آیا برای تربیت افراد کارآفرین آماده شده‌اند؟ اساسا چنین تحولی در دانشگاه ما اتفاق نیفتاده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار