معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

کاهش 21 درصدی طلاق با اجرای پایلوت طرح مشاوره‌ به زوج‌ها

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید با اجرای پایلوت طرح مشاوره به زوج‌های جوان، میزان طلاق 21 درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۸۷۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 21 درصدی طلاق با اجرای پایلوت طرح مشاوره‌ به زوج‌ها

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه طرح خدمات مشاوره‌ای بهزیستی به زوجین متقاضی طلاق به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرا شده است، گفت: نتیجه بررسی‌هایی که صورت گرفت این بود که 21 درصد مراجعه‌ها به سازش تبدیل شده است که رقم قابل توجهی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اگر بتوانیم بر روی آموزش‌های پیش از ازدواج بیشتر کار کنیم، کاهش طلاق را بیشتر شاهد هستیم و قرار است برنامه‌هایی که در این راستا اجرا می‌شود به صورت سراسری در تمامی استان‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تصمیم در راستای طرح کنترل و کاهش طلاق گفت: زوجینی که تقاضای طلاق دارند، بدون اینکه شکایت کنند در این سامانه درخواست خود را ثبت می‌کنند. اولین مرکزی که زوجین به آن مراجعه می‌کنند، مرکز غربالگری برای مداخله در طلاق است و مددکاران و روانشناسان در این مراکز حضور دارند و خدمات رایگان به آنها ارائه می‌دهند و پس از اینکه خدمات مشاوره‌ای به آنها ارائه شد اگر زوجی تمایل به طلاق داشتند به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار