معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بجنورد:

درتعلیم وتربیت دانش آموزان باید زمینه مهارت آموزی و تربیت اجتماعی – سیاسی فراهم شود

بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش بجنورد در نشست شورای هماهنگی تشکلات دانش آموزی با حضور حراست اداره آموزش و پرورش ، کارشناس تربیت بدنی ،مسٔول انجمن اسلامی،کارشناس هلال احمر گفت: سعی داریم در خصوص تعلیم و تربیت دانش آموزان ،زمینه مهارت آموزی و تربیت اجتماعی – سیاسی را نیز فراهم کنیم.

کد مطلب: ۸۷۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
درتعلیم وتربیت دانش آموزان باید زمینه مهارت آموزی و تربیت اجتماعی – سیاسی فراهم شود

علی قلیزاده با تأکید بر جلوگیری از موازی کاری در تشکل های دانش آموزی بیان داشت: باید برنامه ها و فعالیتها ی مدارس در تشکل های دانش آموزی همسو گرددتا دانش آموزان نهایت بهره را از برنامه ها داشته باشند.

وی ادامه داد: مسٔله فرهنگ سازی یکی از اصولی ترین مسا‌‌‌‌یل آموزش و پرورش است تا موجب تقویت زمینه های مناسب جهت همکاری وتعامل تشکل های دانش آموزی در اجرای فعالیت ها شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش بجنورد در بحث اهمیت و نقش خانواده در جامعه امروزی و نگرش فرزندان نسبت به کار گروهی و مهارت آموزی ، اشاره داشت: احیای خانواده ،کلید واژه برای مبارزه با بیگانه است اگر نگاه به مسایل آموزشی و پرورشی به طرز صحیح انجام گیرد و با این دیدگاه که کار گروهی ،مشورت ،مهارت همگانی ،بحث و گفتگو تاب آوری و یادگیری مهارت کنترل خشم دانش آموزان را افزایش میدهد ، دانش آموزان از آسیبهای اجتماعی در امان هستند .

حمید رضا صبوری ،مسٔول حراست اداره آموزش وپرورش بجنورد با تاکید بر نفوذ بیگانگان در فضای مجازی ، اظهار داشت: با نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب اسلامی ،رمز جاودانگی انقلاب ،وحدت و تبعیت از رهبری است . باید توجه داشت بیگانگان امروزه با ورود به فضای مجازی ،به نوعی موجب اعتراضات مردم را نسبت به انقلاب فراهم می آورند که باید با هوشیاری کامل در این زمینه مقاومت نماییم .

وی با اشاره به مسایل آسیبهای اجتماعی ، ادامه داد: تمرکز بیش از حد آموزش وپرورش در امر آموزش ، موجب افزایش آسیبهای اجتماعی دانش آموزان می شودعلیرغم اینکه امور پرروشی موجب پیشروی دانش آموزان میگردد ، همچنین بی توجهی به امر پرورش دانش آموزان موجب افسردگی آنان میگردد که در این خصوص شاهد خود کشی های دانش آموزان و بیماری های روحی و روانی هستیم. لذا باید آموزش و پرورش مکمل همدیگر باشند و با هدف شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مستعد برنامه های خود را اجرایی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار