افتتاحیه نمایشگاه هفته فرهنگی درشهرری

شهرری (پانا) - نمایشگاه محصولات فرهنگی و اقتصادی روستاهای ری همزمان با هفته فرهنگی ری و با حضور نماینده مجلس و فرماندار ری درفرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه نمایشگاه هفته فرهنگی  درشهرری

اسماعیل شاه محمدی رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر شهرستان ری در برگزاری افتتاحییه این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات کشاورزی، زراعی، باغبانی و صنایع دستی عشایر و روستائیان جنوب تهران در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی درادامه گفت: همچنین غرفه های مشاهیر ری نیز در این نمایشگاه برپا شده تا این افراد را بهتر به شهروندان معرفی کنیم و این نمایشگاه از تا 23 آذرماه جاری در محل فرهنگسرای ولاء شهرری آماده بازدید عموم است.

سپس فرماندارشهرستان ری نیز درسخنانی بیان داشت:جنوب تهران از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی بسیاری برخوردار است که این پتانسیل ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

هدایت الله جمالی پور تصریح کرد:متاسفانه موضوع تاریخ و فرهنگ ری سالهاست مورد غفلت واقع شده در حالیکه این شهر نقطه عطف و افتخار خاورمیانه به شمار می رود وامروزه شهرستان ری با دارا بودن قدمت تاریخی دیرینه و وجود فرهنگ کهن به حاشیه تبدیل شده که باید از حاشیه خارج شود.

وی تاکید کرد:همه مسئولان وظیفه دارند تا در راستای صیانت از میراث تاریخی ری گام های موثری برداشته و برنامه ریزی های دقیقی را پیش بینی کنند وهفته فرهنگی ری بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی و مشاهیر این شهرستان به نسل جوان امروز و حتی نسل های آینده است.

/خبرنگار:شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار