دوئل اوج‌گیری در ورزشگاه آزادی؛ وینفرد شفر به پدیده لیگ رسید

تهران (پانا) – عصر امروز ورزشگاه آزادی در حالی میزبانی دیدار استقلال و پدیده خواهد بود که شاگردان شفر برای ادامه اوج‌گیری و مردان یحیی گل‌محمدی برای قهرمانی نیم فصل نیاز ویژه به سه امتیاز بازی دارند.

کد مطلب: ۸۷۷۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دوئل اوج‌گیری در ورزشگاه آزادی؛ وینفرد شفر به پدیده لیگ رسید

در حالی که دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر ایران این روزها در حال پیگیری است، امروز در ورزشگاه آزادی تهران پرونده هفته دوازدهم لیگ برتر بسته خواهد شد. دیدار استقلال و پدیده که قرار بود 16 آبان برگزار شد، با اتفاق‌ها و تصمیماتی عجیب بنابر درخواست استقلالی‌ها که در بحران به سر می‌بردند لغو شد و در نهایت امروز باید دو تیم در ورزشگاه آزادی مقابل هم در جدالی حساس صف‌آرایی کنند.

استقلال و رویایی ماه آذر

پدیده که از دوره چهاردهم توانست وارد لیگ برتر شود، تا به امروز 8 بار به مصاف استقلال رفته است و فصل گذشته برای اولین بار در تاریخ توانست این تیم را شکست دهد و زمینه‌های اخراج علیرضا منصوریان را با پیروزی در ورزشگاه آزادی مهیا کند و البته با حضور وینفرد شفر هم در مشهد کار دو تیم برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته قابل توجه درباره تاریخ دیدارهای دو تیم این است که سهم بیشتر بازی‌ها تساوی بوده و 5 بار دو تیم به تقسیم امتیاز رضایت داده و استقلال هم دو بار برنده بازی بوده است و امروز باید برای دومین بار در ماه آذر به مصاف هم بروند. اولین دیدار ماه آذر دو تیم با برد یک بر صفر استقلال در ورزشگاه آزادی با تک گل جابر انصاری به پایان رسید و حالا استقلالی‌‎ها برای تکرار خاطره شیرین آذر خود و البته جبران شکست خانگی فصل قبل باید با پدیده این فصل لیگ برتر روبرو شوند.

استقلال در اوج بمان

کسب سه برد متوالی و شیب دلچسب در نتیجه‌گیری که با پیروزی یک بر صفر مقابل استقلال خوزستان شروع شد، با برد 3 بر صفر مقابل صنعت نفت ادامه پیدا کرد و هفته گذشته با جشنواره گل 5 بر صفر در رشت مقابل سپیدرود به اوج خود رسید؛ هواداران استقلال را کمی از نارضایتی خارج کرده و آنها امیدوارند که یکبار دیگر تیمشان مانند دو فصل گذشته بتواند در نیم فصل دوم اوج‌گیری کند و مدعی شود. البته نباید فراموش کرد که سه برد متوالی استقلال مقابل تیم‌هایی بدست آمده که در 4 رده پایینی جدول حضور دارند و تقابل با تیمی بالانشین چالشی جدی‌تر برای آنها محسوب می‌شود.

هرچند اختلاف 6 و 4 امتیازی با صدرنشیان جدول به نظر می‌رسد کار را برای رسیدن استقلال به جمع مدعیان سخت کرده باشد اما اینکه اختلاف با یکی از مدعیان به نام پدیده بتواند با بازی مستقیم به 3 امتیاز برسد برای استقلالی‌ها کسب این برد را واجب‌تر از نان شب کرده است. نکته جالب توجه دیگر این است که استقلال تا کنون باوینفرد شفر مقابل تیم‌های مشهدی شکست نخورده و بدنبال این است که با حفظ این روند، برای اولین بار در فصل جاری لیگ برتر به دو برد متوالی خانگی دست یابد و شانس حضور در رده چهارم برای آنها زنده بماند.

پدیده لیگ به دنبال قهرمانی نیم فصل

بدون شک پدیده این فصل لیگ برتر شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پدیده مشهد بوده‌اند؛ تیمی که به رغم مشکلات مالی فراوان و اعتصابات متوالی توانسته با هدایت سرمربی سابق پرسپولیس خود را در اندازه یک مدعی نشان دهد اما طی هفته‌های اخیر در شیب قرار بگیرد.

شکست مقابل سپاهان و تساوی خانگی مقابل ماشین‌سازی باعث شد تا پدیده صدر جدول را از دست بدهد و حالا با تفاضل گل کمتر از سپاهان در رده دوم حضور دارد و البته پرسپولیس را سایه به سایه خود می‌بیند. وضعیتی که شاگردان یحیی گل محمدی دچارش شده‌اند باعث شده تا آنها به چیزی کمتر از سه امتیاز از این بازی فکر نکنند.

شاگردان یحیی خوب می‌دانند که اگر این بازی را با شکست تمام کنند قهرمانی در نیم فصل از دستشان خواهد رفت و احتمال اینکه سپاهان با 3 امتیاز و پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف بالای سرشان قرار بگیرند زیاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار