سید مجتبی هاشمی: قرآن کتاب جاویدان و غیر قابل تحریف و عترت، مصداق کامل علم و تربیت است

بهارستان (پانا)-آیین تجلیل از منتخبین سی وششمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران و رییس و کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل و مدیران و مسولان مناطق ، در سالن سجادیه ناحیه دو بهارستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۷۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: قرآن کتاب جاویدان و غیر قابل تحریف و عترت، مصداق کامل علم و تربیت است

سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حضور روسای ادارات و مسئولان را در این مراسم و اولویت قرار دادن این برنامه را در راس دیگر برنامه ها ارزشمند دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز کشف استعداد است، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات در سطح مدارس و استان قهرمان پروری نیست بلکه اینها بهانه ای برای ترویج قرآن است.

وی اظهار کرد: اگر در مدارس بتوانیم بهتر فعالیت انجام دهیم و با برنامه ریزی پیش برویم، ضمن افزایش سطح کیفی مسابقات توانسته‌ایم خدمتگذار قرآن باشیم.

هاشمی با توضیح اینکه نگاه آموزش و پرورش به قرآن دیدگاه مبنایی است، ادامه داد: در سند تحول بنیادین که مشخص کننده‌ی چشم انداز حرکت آموزش و پروش است، قرآن و تربیت دینی تعریف پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به تربیت، تربیت انسان در ساحت های مختلف تربیتی است؛ گفت: اسلام انسان را موجودی اجتماعی، رشد یافته و رو به پیشرفت می خواهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه انسان پرورش یافته در یک بُعد مد نظر اسلام نیست، خاطرنشان کرد: قرآن برنامه زندگی، کتاب جاویدان و غیر قابل تحریف است و از طرفی عترت، نماد و مصداق علم و تربیت است.

هاشمی کار کردن برای قرآن و تلاش در زمینه‌ی پرورش انسان را دشوار دانست، و گفت: آموزش و تلاوت قرآن مقدمه ای برای عمل به قرآن است.

وی در پایان گفت: باید از خدا طلب کنیم روح ما را قوت بدهد تا تمام تجلی قرآن را در رفتار و کردار خودمان جاری کنیم.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار