در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از کارخانجات تولید آرد عنوان شد ؛

بهره گیری از ظرفیت بالای کارخانجات تولید آرد در البرز

البرز (پانا) - سیف ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از سیلوهای گندم و کارخانجات تولید آرد در استان البرز گفت : یکی از صنایع تبدیلی در کشور صنعت آرد است و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه شده و ظرفیت بسیار بالایی از تولیدات گندم در کشور داریم.

کد مطلب: ۸۷۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره گیری از ظرفیت بالای کارخانجات تولید آرد در البرز

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازید از کارخانجات تولید آرد در استان البرز افزود : در سال های گذشته بهره گیری از ظرفیت های کارخانجات تولید آرد مورد توجه بوده است و امروز از کارخانه اتحاد نیز بازدید کردیم که سالانه بیش از چهل هزار تن صادرات به کشورهای همسایه از ورود گندم موقت دارد که حاصل آن اشتغال زایی و پیشرفت کارخانه به صورت مدرن است و از این حیث فاصله ای با تکنولوژی روز دنیا در این زمینه نداریم.

وی در ادامه با اشاره به خرید حدود نُه و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان در سال گذشته گفت: با این میزان تولید برای سال آینده نیز با توجه به بارش 82میلیمتری که داشتیم نیازی به واردات گندم برای مصرف در کشور نداریم.

سیف در ادامه تصریح کرد: با پیگیری های رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان به مبلغ یک هزار و ششصد تومان خواهد بود که افزایش مناسبی داشته است.

وی در پایان راه اندازی سامانه خرید گندم از کارخانجات با گندم نه هزار ریال را جهت جلوگیری از قاچاق این محصول برای مصرف کنندگان آرد عنوان کرد و گفت: این سامانه شفافیت در زمینه فرآیند محصولات گندم و آرد را به ارمغان خواهد آورد.

معمارزاده ، تولیدکننده آرد در استان نیز با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان برای تولید آرد با کیفیت جهت مصرف در کشور گفت: ما سه بخش مهم دریافت ذخیره سازی آماده سازی گندم(بوجاری)، آسیاب کردن، ذخیره سازی و بسته بندی آرد را داریم.

وی افزود: در این امر یکی از مشکلات ما تنوع زیاد گندم است و خرید گندم از کشاورز استاندارد خاصی ندارد ولی در مقابل تولید آرد دارای استانداردهای خاصی از قبیل نظارت اداره استاندارد، نهادهای نظارتی و بهداشتی است و از این رو باید این تنوع در محصول گندم را به یک استاندارد برسانیم تا آرد خروجی ما دارای یک استاندارد باشد و با توجه به ورود گندم به استان البرز از دیگر استانها این تنوع بیشتر به چشم می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار