مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه ای استان: تمام محورهای آذربایجان غربی باز است

ارومیه (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با وجود تداوم بارش ها در استان تمام محورها و راه های مواصلاتی استان باز است.

کد مطلب: ۸۷۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه ای  استان: تمام محورهای آذربایجان غربی باز است

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه کلیه محورهای شهرستان سردشت، پیرانشهر به تمرچین، تکاب به شاهین دژدر مسیر مایین بلاغ و ایرانخواه برفی است افزود: با وجود بارندگی روزهای اخیر همه راههای شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد از آنها جریان دارد.

وی ادامه داد: براساس گزارش این مرکز همچنین کلیه محورهای شهرستان ارومیه، نقده، اشنویه، مهاباد، میاندوآب بوکان و گردنه های قوشچی ،راژان و سرو نیز بارانی است

شکری با بیان اینکه در حال حاضر راهداران در تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند اضافه کرد: امسال 45 هزار تن نمک و ماسه شامل 30 هزار تن ماسه و 15 هزار تن نمک برای مدیریت راه های برفی و لغزنده استان در راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین 40 دروبین نظارتی در سطح جاده ها و محورهای اصلی نصب شده که از سوی دستگاه های مدیریت بحران به صورت آنلاین رصد می شود اظهارداشت: مسافران بین شهری پیش از آغاز سفر با استفاده از سامانه 141 از وضعیت جاده های استان اطلاع یافته و در طول سفر نیز با راهداران و پلیس راه هماهنگی کامل را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در مسیرهای استانی به ویژه گردنه ها و نقاط برف گیر از لباس گرم، پتو، جیره خشک و زنجیر چرخ استفاده کنند.

شکری در خصوص تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب به دلیل لغزنده بودن این جاده گفت: با توجه به تداوم بارش برف، رانندگان وسایل نقلیه برای تردد در محور شاهین دژ به تکاب به طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کنند و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کولاک، تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از محورها احتمال ریزش سنگ و جاری شدن سیلاب وجود دارد از رانندگان خواست که با احتیاط در این محورها رانندگی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار