مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پروش عنوان کرد:

اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، عملیاتی شدن سند تحول بنیادین است

همدان (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پروش گفت: اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، اجرای دقیق سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۸۷۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، عملیاتی شدن سند تحول بنیادین است

مرتضی شکوهی در گردهمایی اعضای گروه های آموزشی دوره ابتدایی استان همدان با بیان این که یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش تحقق کیفیت آموزشی است، گفت: نقش آفرینی اصلی گروه های آموزشی در بالا بردن کیفیت آموزشی متجلی می شود و همه جهت گیری ها باید در ایجاد اثر بخشی در کلاس درس باشد.

وی با بیان این که تربیت شهروند موثر جزء انتظارات برنامه درسی ملی است، تصریح کرد: آرمان ها و آرزوهای دستگاه تعلیم و تربیت در این برنامه نهفته است که محور و نقطه ثقل فعالیت های آموزشی است.

شکوهی عمل هوشمندانه، انتخاب آگاهانه، برنامه محوری و عمل حرفه ای را لازمه کار آموزشی در مدرسه دانست و گفت: افزایش دانش نظری و عملی در حوزه کاری، رصد تحولات حوزه فناوری های آموزشی و اطلاع از سیاست های آموزشی جزو ضرورت های فعالیت گروه های آموزشی است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پروش با بیان این که اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت اجرای دقیق سند تحول بنیادین است، افزود: همه برنامه ها و فعالیت ها حول محور این سند تنظیم و با تصویب زیرنظام های این سند فاز اجرایی آن آغاز شده است.

وی در ادامه با رد ادعای حذف کامل تکالیف درسی دانش آموزان، گفت: تکالیف درسی حذف نشده ولی در دو سطح کلاسی و خارج از کلاس منطبق با برنامه درسی و بر مبنای آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار