همایش روز جهانی ایدز برگزار شد

البرز (پانا ) – در این همایش حمید برودتی رئیس مرکز بهداشت کرج گفت: باید پذیرفت که این بیماری در جامعه وجود دارد و ما موظف شدیم تا سال 2020 در کشور 90 درصد مبتلایان به اچ.ای .وی را شناسایی و درمان صحیح کنیم تا از گسترش ویروس کم شود و قابل سرایت نباشد.

کد مطلب: ۸۷۶۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش روز جهانی ایدز برگزار شد

در این همایش کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، مهندس مجرد توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کرج، بخشدار مرکزی کرج و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند .
حمید برودتی رئیس مرکز بهداشت کرج ،در حاشیه همایش روز جهانی ایدز به خبرنگاران گفت:در سال 95 تعداد 38 نفر مبتلا به اچ.ای .وی در البرز شناسایی شدند که سال گذشته 134 نفر دیگر شناسایی شد .
وی با اشاره به اینکه همه مردم به نوعی از این بیماری فرار می کنند، افزود:باید پذیرفت که این بیماری در جامعه وجود دارد و ما موظف شدیم تا سال 2020 در کشور 90 درصد مبتلایان به اچ.ای .وی را شناسایی و درمان صحیح کنیم تا از گسترش ویروس کم شود و قابل سرایت نباشد .
برودتی اظهارداشت: بیشترین مناطق ابتلا به ویروس «اچ.ای .وی» در دنیا، مناطق خاور میانه، آسیا و آفریقا است و باید برای پیشگیری از آن جدی تر وارد عمل شد .
وی افزود: حمایت نهاد های مختلف از جمله فرمانداری ها ، بخشداری ها، استانداری و غیره می تواند افزایش آگاهی مردم را در پی داشته باشد .
علی طالبی رئیس هیات مدیره موسسه شایسته دختران بهشتی البرز نیز گفت: این موسسه 2 دفتر دارد که یکی از این دفاتر 200 نفر حامل ویروس« اچ.ای وی» و دفتر دیگر نیز 200 دختر پر خطر در سنین 10 تا 19 سال را تحت پوشش دارند .
وی ادامه داد: این 2 موسسه فرهنگی زیر نظر بهزیستی و علوم پزشکی استان البرز فعالیت دارند .
طالبی هدف از این اقدام را کاهش انگ و تبعیض ،ایجاد اشتغال و افزایش توان مالی و نشاط اجتماعی برای بیماران ذکر کرد .
وی بیان داشت دخترانی که به لحاظ احتمال ویروس اچ.ای .وی در سطح خطر 2 و 3 قرار دارند و در پاتق ها و پارک ها حضور دارند به باشگاه دعوت می شوند و در این مکان آموزش پیشگیری از مواد و پیشگیری از انتقال بیماری اچ.ای وی مثبت به آنان ارائه می شود .
وی خاطرنشان کرد: باشگاه مثبت سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و باشگاه شایسته دختران بهشتی البرز نیز حدود یک سال و نیم است که فعالیت می کند .
در این همایش تعدادی از افراد اچ آی وی مثبت نیز حضور داشتندکه به ایراد سخنرانی در خصوص ابتلای خود به این ویروس و مشکلات آن پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار