وزارت اقتصاد: 1580 مجوز کسب و کار باقی مانده است

تهران (پانا) - معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی به شناسایی حدود 2082 عنوان مجوز کسب و کار و حذف 500 سند زاید اشاره کرد که هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اطلاعات 1580 عنوان مجوز باقیمانده را منتشر کرده است.

کد مطلب: ۸۷۶۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وزارت اقتصاد: 1580 مجوز کسب و کار باقی مانده است

تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی عصر چهارشنبه در واکنش به طرح موضوعی مبنی بر تاخیر چهار ساله این وزارتخانه برای اطلاع رسانی شرایط صدور مجوزها اطلاعیه ای صادر کرد.
بر پایه این اطلاعیه، اطلاعات مربوط به 1580 عنوان مجوز کسب و کار باقیمانده بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی مراجع صدور به همراه مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در تارنمایی به نشانی www.iranmojavez.ir بارگذاری شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی رییس هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و ‌کار به شمار می رود و دبیرخانه آن در معاونت امور اقتصادی وزارتخانه مستقر است.
این معاونت از سال 1393 بر اساس بند (22) ماده (1) قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار را راه‌اندازی کرد و با فراخوان دستگاه های اجرایی و مراجع صدور مجوز که بر اساس نص ماده (7) این قانون مکلف بودند اطلاعات مربوط به مجوزهای خود را روی این پایگاه بارگذاری کنند، تکالیف قانونی خود را انجام داده است.
هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و ‌کار تاکنون 59 جلسه کمیته تخصصی و 23 جلسه منجر به صدور مصوبه داشته که اطلاعات آن نیز روی این تارنما قرار دارد.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت اموراقتصادی و دارایی با انجام پروژه «نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور» که در حال به روز رسانی است، نقشه تبادل اطلاعات و استعلامات میان دستگاهی را برای نخستین بار پیاده‌سازی کرده و اطلاعات کامل آن را روی تارنمای رسمی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی اینترنتی http://econo.mefa.ir به طور عمومی و رایگان قرار داده است.
وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این وزارت نه فقط تکالیف قانونی خود را انجام داده، بلکه با پیاده‌سازی پروژه‌های هدفمند مانند سامانه های «صدور مجوزهای کسب و کار کشور (سام)»، «دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایت متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)»، «مرکز تماس فوریت‌های بهبود محیط کسب و کار (یاور)» و «پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزها و نقشه ملی استعلامات کشور (نما)» در قالب مجموعه یکپارچه «پیشخوان مجوزها و خدمات کشور» برای تسهیل صدور مجوزهای کشور گام‌هایی اجرایی و ملموس برداشته است.
این وزارتخانه اعلام آمادگی کرد گزارش مشروح اقدام های انجام شده در چارچوب بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزهای مربوط به آن را از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار