روحانی در جمع مردم سرخه : تابستان 99 آب سالم و پایدار به سرخه خواهد رسید

سمنان (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای از زبان سرخه‌ای استفاده می‌کردیم، گفت: در تابستان سال 99 آب سالم و پایدار به شهرستان سرخه خواهد رسید.

کد مطلب: ۸۷۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
روحانی در جمع مردم سرخه : تابستان 99 آب سالم و پایدار به سرخه خواهد رسید

روحانی دقایقی قبل در دیدار با مردم زادگاهش در حسینیه شهدای صفه شهرستان سرخه اظهار کرد: حضور در جمع مردم این شهرستان به یادماندنی بود؛ ما در مذاکرات هسته‌ای از زبان سرخه‌ای استفاده می‌کردیم.

وی افزود: سرخه محل سرزمین آیت الله نطنزی و فیض است، سرزمین شهیدان و دلاوران است. آدم در کنار مزار شهیدان این جا احساس کوچکی و افتادگی می‌کند که با چه شرایط سختی از انقلاب ایران دفاع کردند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه ی مردم استان در انقلاب سهم بسیاری داشتند اما در واقع شروع انقلاب در استان و ایستادگی آن از این شهرستان یعنی سرخه بود و مردم سرخه در این دیار معروف به ایمان و یکپارچگی معروف بودند.

روحانی با بیان اینکه دانشجویان مدیران و طلاب فاضل در این شهرستان برای ما افتخار آفرینی کردند، افزود: برای من همیشه در این شهرستان حس فداکارانه ای بوده و باعث افتخارم است که در این سرزمین متولد شده ام.

وی با بیان اینکه کویر امروز تشنه است و باید منابع آبی پایدار برای مردم مناطق تأمین شود، وزیر نیرو را مکلف به بررسی این امر کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکل کم‌آبی در برخی از مناطق کشور، اضافه کرد: به مردم سرخه قول می‌دهیم که نیاز آبی مردم را تا تابستان سال 99 برطرف کنیم.

روحانی تصریح کرد: آب پایدار باید برای 30 سال آینده شهرستان سرخه تأمین شود و دولت تضمین می‌دهد تا آب آشامیدنی بهداشتی برای این مردم این مناطق را تأمین کند.

رئیس‌جمهوری همچنین از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواست تا به سرعت نسبت به ایجاد یک مرکز و مجتمع فرهنگی تا پایان عمر دولت دوازدهم اقدام کند.

روحانی ادامه داد: مردم سرخه همان‌طور که در دوران جنگ گردان‌ها را به جبهه می‌آوردند و فرزندان خود را با افتخار در راه خدا تقدیم می‌کردند، امروز نیز در میدان حضور دارند و باید به خواسته‌ها و نیازمندی‌های آنها توجه شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه گردشگری در شهرستان سرخه استعدادهای بسیار خوبی دارد که باید به آن توجه شود، گفت باید بخش گردشگری سرخه موردتوجه قرار گیرد و آثار تاریخی و کهن این شهر احیا و ماندگار شود.

روحانی همچنین با اشاره به آب‌های معدنی بسیار مطلوب که در سرخه موجود است، خواستار بهره‌برداری اصولی از این منابع آبی شد.

رئیس جمهوری گفت: یکی از افتخارات مردم سرخه زبان زیبای محلی است که در دوران جنگ تحمیلی همواره توسط بی سیم چی ها استفاده می شد.

وی با اشاره به این که ما در دوران مذاکرات هسته ای نیز از این زبان استفاده کردیم، افزود: زبان سرخه ای زبان فارسی است اما گویش سخت و پیچیده ای دارد و یادگرفتن آن هم سخت است.

وی ادامه داد: این گویش زیبا و اخلاق خوش مردم سرخه قابل ستایش است و من افتخار می کنم که این دیار مومنان زادگاه من است و در کودکی در این منطقه بودم، چرا که خاطرات خوشی از این دوران و معلمان خوبی که به بنده درس دین و اخلاق دادند، دارم.

رئیس جمهوری پیش از این سخنرانی در گلزار شهدای سرخه و بر مزار والدین خود در وادی السلام شهر سرخه حضور یافت.

به گزارش پانا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی ضمن بیان خاطراتی از دوران سربازی و تحصیل خود در شهرستان سرخه، با مردم این شهرستان به زبان سرخه‌ای به شوخی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار