اللهیار: بعد از تعیین اعتبار طرح رتبه‌بندی،در صورت لزوم ، از سازوکار بودجه‌ای برای تامین آن استفاده می‌کنیم

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش هرگونه اظهار نظر درخصوص بار مالی نهایی طرح رتبه بندی را قبل از تصویب و اصلاح قانون رتبه بندی، گمانه زنی دانست.

کد مطلب: ۸۷۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار:  بعد از تعیین اعتبار طرح رتبه‌بندی،در صورت لزوم ، از سازوکار بودجه‌ای برای تامین آن استفاده می‌کنیم

اللهیار ترکمن در گفت‌وگو با پانا هرگونه اظهارنظر درباره بار مالی رتبه بندی را منوط به ارسال لایحه رتبه بندی به مجلس و تصویب نهایی آن دانست و گفت: «تا زمانی که دولت، لایحه رتبه‌بندی را به مجلس نفرستاده است، گمانه‌زنی ها درباره میزان بودجه آن درست نیست. حرف ما این است با کدام و سازوکار اجرایی و منبع اعتباری مدعی هستند مبلغی که برای طرح رتبه بندی در نظر گرفته‌ایم کم است! هنوز قانون رتبه بندی به مجلس نرفته است و آیین نامه آن نوشته نشده است تا سازوکار اجرایی آن مشخص شود.»
او ادامه داد: «اصل این بود که ما بتوانیم در لایحه بودجه 98 یک ردیف اعتباری برای رتبه‌بندی در نظر بگیریم که این طرح در سال 98 برای اجرا بدون اعتبار باقی نماند. این ردیف با کمک دولت با اعتبار 2هزار میلیارد پیش‌بینی شده است.»

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «حدود اعتبار این طرح بعد از آمدن لایحه به مجلس و نوشتن آیین‌نامه آن مشخص می‌شود. اگر بعد از این مشخص شد که طرح رتبه‌بندی نیاز به اعتبار بیشتری دارد با استفاده از ساز و کارهای بودجه‌ای می‌توانیم منابع بودجه‌ای را جابه‌جا کنیم و رقم مورد نیاز را تامین کنیم.»

اللهیار پیش‌تر به پانا گفته بود فرهنگیان هیچ نگرانی درباره تامین اعتبار برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار