معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:

روح آموزش باید تربیتی باشد

یزد (پانا) - علی سرداری در اولین گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک که در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد جداسازی و تفکیک تعلیم و تربیت را خطری جدی دانست که جامعه را تهدید می کند.

کد مطلب: ۸۷۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
روح آموزش باید تربیتی باشد

علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، در اولین همایش طرح معرفت؛ شعار آموزش و پرورش و محقق شدن آن را مدرسه محوری عنوان کرد و اظهار داشت: محور فعالیتها باید درون مدرسه و در جمع دانش آموزان و به دست توانمند مربیان پرورشی باشد نه در ستادها.

او ادامه داد: ساختار سند تحول نگاه کاملا تربیتی دارد و به ترببت انسان چند بعدی تاکید کرد و گفت: تک بعدی بودن انسانها برای جامعه آسیب است.

وی با اشاره به تمام مشکلات موجود در جامعه، همکاران حوزه پرورشی را به انسجام تیمی خاص با یک مشارکت دلی دعوت کرد و افزود: در غیر اینصورت دچار بحران خواهیم شد.

سرداری علت تشکیل امور تربیتی بعد از انقلاب را جاری شدن تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: باید آموزش و پرورشی را تشکیل می دادیم که مبتنی بر تفکر تربیت اسلامی باشد.

او بر حذف انفکاک آموزش و پرورش که جامعه را تهدید کرده تاکید داشت و گفت: روح آموزش باید تربیتی باشد و تفکیک آن اشتباه و خطرناک است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: کار تربیت انحصار به معاونین و مربیان ندارد. و ادامه داد: تربیت، کار انسجام یافته دستگاه تعلیم و تربیت از جمله: مدیر، معاون، معلم و مشاور است.

وی در ادامه تاکید کرد: انجام کار تربیتی بدون معلم بسیار خطرناک است و بخصوص معلم باید نقش ایفا کند.

او افزود: کار معاون پرورشی، ایجاد تفکر تربیتی درست در مدرسه، اول بین معلمین و بعد به دانش آموزان می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل جربان سازی تربیتی را کار معاون پرورشی برشمرد نه انجام فعالیتهای صرف تربیتی.

وی انتظارش از مربیان تربیتی را در دو محور، واگذاری کارها به دانش آموزان و حمایت از آنها؛ و استفاده از ظرفیت همکاران و جهت دهی افکار تربیت اسلامی خلاصه کرد و از مربیان پرورشی خواستار شد روشهایی که به تربیت منجر می شود را جایگزین کنند.

او با تاکید بر اینکه اگر آموزش درست انجام شود تربیت محقق می شود اذعان داشت: تمام کتب درسی دانش آموزان حتی کتابهای علوم پایه دارای نکات تربیتی است که خداشناسی را به بچه ها یاد می دهد.

سرداری گفت: مهارت فقط تولید یک صنعت نیست بلکه از کوچکترین تا بزرگترین کاری که یک فرد انجام می دهد مهارت می باشد مثل: مهارت نه گفتن، سخنوری، احترام به دیگران، رفتار اجتماعی درست، اخلاق مداری و ...

او در ادامه خواستار شد: تا واژه مهارت را برای معلمین تعریف کرده و ذهنیت آنها را از حافظه گرایی به سمت مهارت ورزی دانش آموزان سوق دهند که در اینصورت تربیت محقق می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل یادآور شد: با به روز شدن، فهمیدن و درک دانش آموزان بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار