معاون تشخیص پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زنجان:

آموزش و پرورش استثنایی دو هدف تشخیص و پیشگیری و توان بخشی و آموزش را دنبال می کند

زنجان(پانا)- دکتر عظیم عراقی معاون تشخیص پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در زنجان گفت: آموزش و پرورش استثنایی دو هدف تشخیص و پیشگیری و توان بخشی و آموزش را دنبال می کند.

کد مطلب: ۸۷۵۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استثنایی دو هدف تشخیص و پیشگیری و توان بخشی و آموزش را دنبال می کند

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین با حضور دکتر عظیم عراقی معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان، فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و سایر مسئولین و مدعوین و همچنین دانش آموزان در سالن سهروردی زنجان برگزار شد.

دکتر عظیم عراقی معاون تشخیص پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوردر این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دانش آموزان و همکاران در خصوص اجرای برنامه متمرکز استانی گفت: از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی فراگیر سازی آموزش است.

وی به نیاز دانش آموزان به خدمات و تجهیزات کمک توانبخشی اشاره نمود و افزود: یک دانش آموز جسمی حرکتی در صورت نداشتن ویلچر امکان حضور و تحصیل برایش در مدارس فراهم نخواهد بود لذا از اولویت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین تجهیزات کمک توانبخشی و ارائه خدمات توانبخشی در کنار خدمات آموزش و تعلیم و تربیت می باشد و لازم است مسئولین در راستای فراهم نمودن تجهیزات و خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز های ویژه با نظر مساعدت اهتمام ورزند.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه از پیگیری های مستمر آموزش و پرورش استان در خصوص اعتبارات برنامه های حمایتی و توانبخشی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت : با پیگیری های استان این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و مسئولین سازمان هم تمام توان خود را به کار می بندند که در حد امکان نیازمندی های دانش آموزان مرتفع گردد.

در ادامه فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن این روز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت این هفته در سطح استان اشاره کرد و با ارائه گزارش آماری به نیازمندی‌های مدارس استثنایی استان پرداخت و از زحمات همکاران و مسؤولان استان و آموزش و پرورش قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم، دانش‌آموزان به اجرای برنامه‌های سرود، حرکات ورزشی، دکلمه‌خوانی و نمایش پرداختند ودر پایان نیز از همکاران معلول مجموعه و دانش‌آموزان معلول برجسته در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد و به رسم یادبود عظیم عراقی از دست‌سازه‌های دانش آموزان گروه کاشی شکسته قابی عکسی دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار