کشاورز سروستانی رکوردار تولید کینوا در فارس

شیراز (پانا) - کشاورز سروستانی، با تولید 5 تن و 200 کیلوگرم کینوا در سطح 6 هکتار، رکوردار تولید در سطح استان فارس شد.

کد مطلب: ۸۷۵۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کشاورز سروستانی رکوردار تولید کینوا در فارس

محمد میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: با توجه به این که در شهرستان سروستان برخی از مزارع به دلیل شوری زیاد آب لم یرزع است و چندین سال در این مزارع کشت صورت نمی گرفت، گیاه کینوا به کشاورزان پیشنهاد شد که خوشبختانه عملکردی مطلوب داشت.

زهرا روحانی مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: با توجه این که گیاه کینوا از ارزش غذایی بالایی بهره مند است می تواند در سبد غذایی خانوار قرار بگیرد و جایگزین مناسبی برای برنج باشد.

وی افزود: با توجه به عملکرد خوب این گیاه در شهرستان و درآمدزایی این محصول برای کشاورزان با شرایط فعلی خشکسالی می تواند الگوی مناسبی جهت کشت باشد.

کینوا یک شبه غله است و در کمتر از 100 روز رشد می‌کند و گونه بسیار مناسبی برای کشت در مناطق کم آب به شمار می‌رود، کینوا به خاویار گیاهی در کویر معروف است و منبع غنی آهن، کلسیم و اسیدهای آمینه است و به زودی به یکی از مهم‌ترین محصولات گیاهی غذایی تبدیل خواهد شد.

کینوا را برای مقابله با مشکلات گوارشی موثر است و برای کبد و نفخ بسیار مفید است و به دلیل برخورداری از فیبر غیر محلول، آب را به خود جذب می‌کند.

این گیاه که به خاویار گیاهی معروف است ، حاوی مواد معدنی با خواص آنتی‌اکسیدانی است که به بدن کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کند و میزان استرس که سلول‌ها را پیر می‌کند را کاهش می‌دهد.مصرف کینوا در مقابله و کنترل دیابت نوع دوم، سردردهای میگرنی و ... موثر است و در بسیاری از نقاط جهان مصرف آن با سبزیجات و روغن زیتون به عنوان یک وعده غذایی کامل به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار