نشست شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی؛

علیرضا کاظمی: تشکل‌های دانش‌آموزی به جریان‌سازی‌های فرهنگی کمک کنند

باید تمام برنامه‌های زیرنظام‌های سند تحول بنیادین در اختیار تشکل‌های دانش آموزی قرار گیرد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر نقش تشکل های دانش آموزی تاکید کرد که می توانند به جریان سازی های فرهنگی کمک کنند.

کد مطلب: ۸۷۵۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: تشکل‌های دانش‌آموزی به جریان‌سازی‌های فرهنگی کمک کنند

نشست شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی امروز با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات معاونت برگزار شد.

در این جلسه علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، رضا مددی، مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، علی نقی یزدان پناه، مشاور معاون وزیر، اردشیر دهقانی، معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانش آموزان و دیگر اعضای این شورا حضور داشتند.

کاظمی در این جلسه گفت: امروز دانش آموزان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیگانه هستند لازم است نمایشگاه چهل سال تلاش و مجاهدت انقلاب را آماده کنیم. همچنین هر تشکل اقدامات خود را برای بزرگداشت چهلمین سال انقلاب مشخص کند.

او ادامه داد: در بحث سند تحول بنیادین هر تشکل باید اقدامات، فعالیت ها و بسته سیاستی خود را تبیین کنند که برای گفتمان سازی سند چه اقداماتی انجام شود.

کاظمی افزود: قرار شده است برنامه های زیرنظام های سند تحول بنیادین که مرتبط با تشکل های دانش آموزی است در دسترس اعضای شورای تشکل ها قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکل های دانش آموزی باید به جریان سازی های فرهنگی مانند بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کمک کنند.

او دانش آموزان را قشر عظیمی از مردم دانست که به همراه خانواده ها مهم هستند.

کاظمی گفت: در سند تحول بنیادین دو نگاه به تشکل ها شده است اما ظرفیت تشکل ها این نیست، تشکل های دانش آموزی در تمام برنامه های معاونت کمک کننده هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تمام برنامه های زیرنظام های سند تحول بنیادین در اختیار تشکل ها قرار گیرد تا اقداماتی که تشکل ها ذیل این زیرنظام ها دارند مشخص شود.

حسین تاریخی در ادامه این جلسه درباره برنامه های اتحادیه در قالب چهلمین سال انقلاب گفت: برنامه مدرسه انقلاب نمایشگاه های دانش آموزی است که با محوریت دانش آموز برگزار می شود.

بابایی، نماینده جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه برنامه های هلال احمر را عنوان کرد و گفت: ما در قالب ارائه خدمات در برنامه ها مشارکت می کنیم و با رویکرد هلال احمر در برنامه ها وارد می شویم.

او ادامه داد: شورای عالی جوانان که مصوبه تغییر جوانی به ۱۸ تا ۳۵ سال است، پوشش دانش آموزی را خارج می کند اما این موضوع هنوز ابلاغ نشده است.

اردشیر دهقانی نیز در ادامه گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تمرکز خود را از کمیت به کیفیت آورده ایم و از اول بهمن سه کار را در دستور کار داریم.

دهقانی ادامه داد: سلسله کرسی های آزاداندیشی با جریان سازی اندیشه امام (ره) را با هدف مدارس بزرگ خواهیم داشت زیرا جریان فکری حضرت امام در مدارس مغفول مانده است.

او افزود: از مجموع ۴۵ هزار مدرسه که حضور داریم بر ۵ هزار مدرسه تمرکز کردیم این مدارس تمام تشکیلاتی اند که بیش از ۵۰ هزار دانش آموز عضو تشکل هستند.

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی همچنین در ادامه گفت: همایش مانور سراسری را در ۳۲ مرکز استان هدف گذاری کردیم.

او به طرح یاوران انقلاب اشاره کرد و گفت: دستاوردهای سازمان دانش آموزی را در قالب یک مانور به نمایش می گذاریم تا دانش آموزان با جریانات انقلاب پیوند زده شوند. در ۷۱۱ منطقه و شهرستان پیشتازان دختر و پسر را از دوره دوم در این طرح شرکت می دهیم.

رضا مددی در این جلسه به احصا کردن آنچه که به دانش آموزان برمی گردد تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود که در سند تحول بنیادین به چه میزان به تشکل های دانش آموزی و دانش آموز پرداخته شده است.

مددی افزود: در آموزش و پرورش یک سیاست تحولی اداره می شود که اگر تشکل های دانش آموزی از این موضوع حمایت کنند، این سیاست به مدرسه می رود.

مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین گفت: باید یک راهنمای عمل با حضور تمام تشکل ها تهیه شود و به داخل مدرسه برود تا نقش دانش آموز در تحقق این فرایند مشخص شود.

او گفت: موفقیت در تحول بستگی به وجود دانش آموزان دارد زیرا این افراد ذینفع اصلی تحول هستند.

در این جلسه هریک از اعضای شورا به بیان پیشنهادات و برنامه های خود درباره ایجاد هم افزایی در راستای برگزاری بزرگداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی و همچنین موضوع مطابقت برنامه های هر تشکل با زیرنظام های سند تحول بنیادین پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار